Jedným
z rozhodujúcich IT trendov tohto roku bude softvér a služby umelej inteligencie
v cloude. Až 70 % spoločností využívajúcich umelú inteligenciu bude mať
podnikový softvér s umelou inteligenciou v cloude, 65 % spoločností bude
vyvíjať aplikácie s umelou inteligenciou pomocou služieb vývoja v cloude. Do
roku 2020 bude využívať podnikový softvér s umelou inteligenciou až 87 % firiem
a služby vývoja umelej inteligencie v cloude až 83 % firiem.
„Zatiaľ využívajú výhody umelej inteligencie najmä technologickí giganti s veľkými finančnými zdrojmi, robustnou IT infraštruktúrou a špičkovými špecialistami. Cloudové riešenia však prinesú vyššiu efektívnosť a lepšiu návratnosť investícií, a preto očakávame, že tieto výhody sa rýchlo rozšíria od priekopníkov v umelej inteligencii aj do bežných podnikov", dopĺňa Michal Kopanič. Spoločnosť Deloitte predpovedá pre budúci rok tiež prelom v 3D tlači. Predaj podnikových 3D tlačiarní, materiálov a služieb od veľkých spoločností prekročí v roku 2019 výšku 2,7 miliardy USD (2,357 miliardy eur) a v roku 2020 presiahne 3 miliardy USD, pričom medziročný rast dosiahne 12,5 %. Zoznam možných materiálov s možnosťou 3D tlače sa za posledných päť rokov viac ako zdvojnásobil, čo spolu s ďalšími vylepšeniami viedlo k opätovnému zvýšeniu rastového potenciálu tohto odvetvia. Obrovský rastový potenciál budú mať podľa spoločnosti v nasledujúcom desaťročí kvantové počítače, ale je nepravdepodobné, že nahradia klasické počítače. Očakáva sa, že budúci trh s kvantovými počítačmi bude porovnateľný s trhom superpočítačov – do roku 2030 pôjde o približne 50 miliárd USD ročne.
Zaujímavou predpoveďou je,
že viac ako 85 % dospelej populácie vo vyspelých krajinách bude počúvať rádio
aspoň raz týždenne (rovnaký podiel ako v roku 2018), pričom počúvanosť v
rozvojových krajinách sa bude líšiť. Na celom svete počúvajú rádio každý týždeň
takmer 3 miliardy ľudí. Deloitte očakáva, že v roku 2019 bude počúvať rádio
aspoň raz za týždeň viac ako 90 % ľudí v USA vo veku 18 až 34 rokov a do roku
2025 budú pravdepodobne počúvať rádio viac, než sledovať tradičnú televíziu.