Slováci sa pri kúpe mobilného telefónu alebo tabletu zameriavajú najmä na hardvérovú a softvérovú výbavu. Tieto parametre sú kľúčové pre 47 % respondentov. Cena je dôležitá pre 42 % opýtaných, nasledujú zákaznícka starostlivosť a servis (6 %), dostupnosť príslušenstva (3 %) a pôvod výrobku (2 %).
Podľa prieskumu, ktorý pre Inštitút hospodárskej politiky, n. o., (IHP) vykonala agentúra NMS Market Research na reprezentatívnej vzorke 1.040 respondentov cenová senzitivita je pri kúpe mobilných zariadení vyššia u žien ako u mužov. Cena zariadenia zohráva vyššiu úlohu aj u starších vekových kategórií obyvateľstva. Dôležitosť hardvérového a softvérového vybavenia postupne s narastajúcim vekom klesá. Pre nadpolovičnú väčšinu oslovených pri výbere mobilného operátora je zároveň kľúčová cena za volania, SMS a dáta. Pre tretinu respondentov boli rozhodujúcim faktorom spoľahlivosť siete a pokrytie a pre 8 % opýtaných to boli podmienky a viazanosť.
Nadchádzajúca generácia mobilných 5G sietí je zatiaľ pre Slovákov neznámou. O jej výhodách nemá dostatok informácií až 40 % opýtaných. Vymeniť operátora, ktorý by ako prvý uviedol na trh 5G sieť, by sa rozhodlo 17 % respondentov. Najväčšiu skupinu prirodzene tvorila najmladšia veková skupina.
5G sieť zvládne obslúžiť až milión zariadení pripojených na jeden štvorcový kilometer, čo vytvorí priestor na nástup novej éry Internetu vecí (IoT).
5G sieť zvládne obslúžiť až milión zariadení pripojených na jeden štvorcový kilometer, čo vytvorí priestor na nástup novej éry Internetu vecí (IoT).