Sto najväčších svetových výrobcov luxusného tovaru dosiahlo vo finančnom roku 2017 spolu tržby vo výške 247 mld. amerických dolárov (USD). Výrobcovia luxusného tovaru investujú značné finančné prostriedky do digitálneho marketingu a svojich zákazníkov snažia upútať pomocou sociálnych médií.
Podľa aktuálnej správy Global Powers of Luxury Goods (Globálni lídri v luxusnom tovare) to predstavuje priemerný medziročný nárast o viac ako 10 %. Trh s luxusnými značkami tak výrazne rastie aj napriek spomaleniu globálneho ekonomického rastu na hlavných trhoch vrátane Číny, krajín Eurozóny a USA. „Dosiahnuté tržby predstavujú nárast o 30 mld. USD oproti predchádzajúcemu finančnému roku. Medziročný nárast o 10,8 % je v porovnaní s predošlým nárastom o 1 % veľký pokrok. Dokazuje to aj fakt, že až tri štvrtiny spoločností z rebríčka vykázali nárast tržieb z predaja luxusného tovaru a takmer polovica z nich dosiahla dvojciferný medziročný nárast“, informovala Zuzana Letková, partnerka spoločnosti Deloitte.
Medzi troch najväčších producentov luxusného tovaru patria:
1. LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton (Hennessy, Dom Pérignon, Fendi, Kenzo, Givenchy, Luouis Vuitton, Christian Dior, TAG Heuer a ďalšie)
2. Estée Lauder (DonnaKaran, Michael Kors, Tommy Hilfiger a ďalšie)
3. Compagnie Financiére Richemont (Cartier, Vacheron Constantin, Montblanc, Chloé a ďalšie).
Tieto tri firmy si udržali svoje pozície aj v aktuálnom rebríčku, ktorý hodnotí ich tržby z predaja luxusných výrobkov za finančný rok 2017. Do prvej desiatky pribudla značka Chanel. Najúspešnejší výrobcovia luxusného tovaru sústreďujú svoje sídla do krajín, kde majú tieto trhy tradíciu. Aj preto až 88 zo 100 výrobcov luxusného tovaru má sídlo v deviatich krajinách a tvoria až 93,4 % celkových tržieb z predajov v tomto sektore. Najviac výrobcov je sústredených v krajinách Čína, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Japonsko, Španielsko, Švajčiarsko, Spojené kráľovstvo a USA. Aj keď malo Taliansko v Top 100 najpočetnejšie zastúpenie firiem (24), celkovo miestne firmy dosiahli najnižší rast tržieb z predaja. Najúspešnejšie a najvýnosnejšie spoločnosti sa nachádzajú vo Francúzsku a k celkovým predajom najlepšej stovky prispeli najväčším dielom. Najúspešnejších desať spoločností odkrojilo takmer polovicu (48,2 %) celkových tržieb z predaja luxusného tovaru všetkých 100 spoločností. Rast prvej desiatky tiež prevýšil tempo rastu zvyšných spoločností (14,2 % oproti 10,8 %). Navýšenie rastu je pravdepodobne dôsledkom meniacej sa stratégie výrobcov luxusného tovaru. „V časoch rýchlo sa meniacich trendov stavili výrobcovia luxusného tovaru na objavovanie hodnoty dedičstva a histórie svojich značiek. Okrem toho zavádzajú aj tzv. omni-personal (personalizovaný) prístup, ktorý za zameriava na spotrebiteľov novej éry. Na dosiahnutie týchto cieľov sú pripravení významne investovať do digitálnych technológií“, vysvetlila Letková.
Tieto tri firmy si udržali svoje pozície aj v aktuálnom rebríčku, ktorý hodnotí ich tržby z predaja luxusných výrobkov za finančný rok 2017. Do prvej desiatky pribudla značka Chanel. Najúspešnejší výrobcovia luxusného tovaru sústreďujú svoje sídla do krajín, kde majú tieto trhy tradíciu. Aj preto až 88 zo 100 výrobcov luxusného tovaru má sídlo v deviatich krajinách a tvoria až 93,4 % celkových tržieb z predajov v tomto sektore. Najviac výrobcov je sústredených v krajinách Čína, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Japonsko, Španielsko, Švajčiarsko, Spojené kráľovstvo a USA. Aj keď malo Taliansko v Top 100 najpočetnejšie zastúpenie firiem (24), celkovo miestne firmy dosiahli najnižší rast tržieb z predaja. Najúspešnejšie a najvýnosnejšie spoločnosti sa nachádzajú vo Francúzsku a k celkovým predajom najlepšej stovky prispeli najväčším dielom. Najúspešnejších desať spoločností odkrojilo takmer polovicu (48,2 %) celkových tržieb z predaja luxusného tovaru všetkých 100 spoločností. Rast prvej desiatky tiež prevýšil tempo rastu zvyšných spoločností (14,2 % oproti 10,8 %). Navýšenie rastu je pravdepodobne dôsledkom meniacej sa stratégie výrobcov luxusného tovaru. „V časoch rýchlo sa meniacich trendov stavili výrobcovia luxusného tovaru na objavovanie hodnoty dedičstva a histórie svojich značiek. Okrem toho zavádzajú aj tzv. omni-personal (personalizovaný) prístup, ktorý za zameriava na spotrebiteľov novej éry. Na dosiahnutie týchto cieľov sú pripravení významne investovať do digitálnych technológií“, vysvetlila Letková.
Najvyšší rast tržieb spomedzi producentov luxusného tovaru mali výrobcovia parfémov a kozmetiky. Až 7 z celkových 11 spoločností v tomto odvetví zaznamenalo dvojciferný medziročný rast. Parfémy a kozmetika sa tak stali s rastom tržieb 16,1 % najvýnosnejšímodvetvím, pričom priemerný rast spočítaný za TOP 100 firiem dosiahol 10,8 %. Takmer 10-percentný priemerný rast tržieb zaznamenali aj firmy zameriavajúce sa na predaj klenotov a hodiniek a na tržbách firiem z prvej stovky rebríčka zaznamenali takmer 30-percentný podiel. Najviac firiem z prvej stovky podniká v produkcii odevov a topánok, ich tržby však v sledovanom období rástli v priemere len o 3,2 %.