Kľúčovými vlastnosťami sietí 5G sú vysoká rýchlosť, nízka latencia, kvalita a flexibilita. Budú spotrebitelia ochotní za tieto výhody platiť?
Používatelia smartfóonov očakávajú, že najviac aplikácií a služieb sa stane mainstreamom do 2 až 3 rokov od nástupu 5G. Toto obdobie sa líši naprieč jednotlivými trhmi. Predpokladáme, že v USA k tomu dôjde v priebehu jedného roka od spustenia, v západnej Európe počas 2,5 rokov a viac. Priemerne 67 % používateľov je ochotných zaplatiť za výhodnejšie 5g aplikácie a služby, ktoré sú pre nich zaujímavé a relevantné 20 % nad rámec svojich súčasných výdavkov. Inovátori, čiže zákazníci ochotní skúšať a používať nové technológie ešte predtým, než to urobí aj väčšina, by zaplatili až 32 % viac, než platia dnes.
Najväčší záujem a ochotu platiť za službu zaznamenáva u spotrebiteľov domáce bezdrôtové širokopásmové pripojenie. Za možnosť posunúť sa od tradičnej káblovej televízie smerom k 5G TV by bolo ochotných zaplatiť až 74 % používateľov. Podobný záujem je aj o 5G zóny, ktoré budú ponúkať veľmi rýchle pripojenie vo verejných lokalitách, akými sú letiská, nákupné ulice alebo kancelárske priestory. S rozšírením 5G bude treba nájsť nové spôsoby a nové modely, ako za tieto služby platiť. Pre 4 z 10 používateľov smartfónov bude dôležité zvažovať nové služby, bezpečnosť a dôveryhodnosť pripojenie pri výbere 5G dátového plánu.
Štúdia Ericsson ConsumerLab je založená na 35.000 rozhovoroch s používateľmi inteligentných telefónov vo veku od 15 do 69 rokov v 22 rôznych krajinách. Názory účastníkov tak štatisticky reprezentujú takmer jednu miliardu ľudí. Za účelom získania pohľadu na hodnoty, ktoré má 5G pre zákazníkov, bolo vykonané ďalších 22 rozhovorov s poprednými odborníkmi, vrátane akademikov a vedúcich pracovníkov pracujúcich pre telekomunikačných operátorov, výrobcov headsetov a čipov, štart-upov a think-tankov.
Používatelia smartfóonov očakávajú, že najviac aplikácií a služieb sa stane mainstreamom do 2 až 3 rokov od nástupu 5G. Toto obdobie sa líši naprieč jednotlivými trhmi. Predpokladáme, že v USA k tomu dôjde v priebehu jedného roka od spustenia, v západnej Európe počas 2,5 rokov a viac. Priemerne 67 % používateľov je ochotných zaplatiť za výhodnejšie 5g aplikácie a služby, ktoré sú pre nich zaujímavé a relevantné 20 % nad rámec svojich súčasných výdavkov. Inovátori, čiže zákazníci ochotní skúšať a používať nové technológie ešte predtým, než to urobí aj väčšina, by zaplatili až 32 % viac, než platia dnes.
Najväčší záujem a ochotu platiť za službu zaznamenáva u spotrebiteľov domáce bezdrôtové širokopásmové pripojenie. Za možnosť posunúť sa od tradičnej káblovej televízie smerom k 5G TV by bolo ochotných zaplatiť až 74 % používateľov. Podobný záujem je aj o 5G zóny, ktoré budú ponúkať veľmi rýchle pripojenie vo verejných lokalitách, akými sú letiská, nákupné ulice alebo kancelárske priestory. S rozšírením 5G bude treba nájsť nové spôsoby a nové modely, ako za tieto služby platiť. Pre 4 z 10 používateľov smartfónov bude dôležité zvažovať nové služby, bezpečnosť a dôveryhodnosť pripojenie pri výbere 5G dátového plánu.
Štúdia Ericsson ConsumerLab je založená na 35.000 rozhovoroch s používateľmi inteligentných telefónov vo veku od 15 do 69 rokov v 22 rôznych krajinách. Názory účastníkov tak štatisticky reprezentujú takmer jednu miliardu ľudí. Za účelom získania pohľadu na hodnoty, ktoré má 5G pre zákazníkov, bolo vykonané ďalších 22 rozhovorov s poprednými odborníkmi, vrátane akademikov a vedúcich pracovníkov pracujúcich pre telekomunikačných operátorov, výrobcov headsetov a čipov, štart-upov a think-tankov.