V Európe zohrávajú digitálne platobné metódy naďalej malú úlohu a iba 28 % spoločností ponúka svojim zákazníkom digitálne platobné možnosti, čo je mierny pokles oproti predchádzajúcemu roku. Zatiaľ čo v západnej Európe ponúka svojim zákazníkom takúto možnosť necelá tretina (32 %), vo východnej Európe tak robí asi iba štvrtina spoločností (26 %).
V Európe je stále najpopulárnejšou platobnou metódou tradičný bankový prevod, ktorý ponúka 81 % spoločností. Nasleduje platba na účet (69 %) a platba vopred (50 %). „Z dlhodobého hľadiska sa v digitalizovanom prostredí nebude stačiť spoliehať iba na tradičné spôsoby platby. Spoločnosti by sa mali systematicky prispôsobovať potrebám zákazníkov a zvyšovať počet možných platobných možností, ak nechcú, aby im ušiel vlak. V spoločnosti EOS tiež pravidelne kontrolujeme, ktoré spôsoby platby sú najvhodnejšie pre danú krajinu, aby platiči, ktorí nezaplatili, mohli svoje dlhy vyrovnať spôsobom, ktorý im vyhovuje", upozorňuje Klaus Engberding.
V spolupráci s nezávislým inštitútom pre výskum trhu Kantar spoločnosť EOS uskutočnila telefonické rozhovory s 3.400 spoločnosťami v 17 európskych krajinách, aby sa ich opýtala na prevládajúce platobné postupy v jednotlivých lokalitách. Dvesto spoločností s ročným obratom nad 5 miliónov eur v krajinách Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Chorvátsko, Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo, odpovedalo na jar roku 2019 na otázky týkajúce sa ich vlastných platobných skúseností a aktuálnych tém v oblasti riadenia rizika a pohľadávok.
Podľa prieskumu pre EOS iba 23 % európskych spoločností ponúka on-line prevody prostredníctvom poskytovateľov tretích strán, zatiaľčo dostupnosť mobilných platieb stúpla z piatich percent v roku 2018 na sedem percent. Kryptomeny sú aj naďalej špecifickým segmentom a len zriedka sa prijímajú ako platobné prostriedky. V priemere majú zákazníci k dispozícií iba štyri rôzne spôsoby platby.
V Európe je stále najpopulárnejšou platobnou metódou tradičný bankový prevod, ktorý ponúka 81 % spoločností. Nasleduje platba na účet (69 %) a platba vopred (50 %). „Z dlhodobého hľadiska sa v digitalizovanom prostredí nebude stačiť spoliehať iba na tradičné spôsoby platby. Spoločnosti by sa mali systematicky prispôsobovať potrebám zákazníkov a zvyšovať počet možných platobných možností, ak nechcú, aby im ušiel vlak. V spoločnosti EOS tiež pravidelne kontrolujeme, ktoré spôsoby platby sú najvhodnejšie pre danú krajinu, aby platiči, ktorí nezaplatili, mohli svoje dlhy vyrovnať spôsobom, ktorý im vyhovuje", upozorňuje Klaus Engberding.
V spolupráci s nezávislým inštitútom pre výskum trhu Kantar spoločnosť EOS uskutočnila telefonické rozhovory s 3.400 spoločnosťami v 17 európskych krajinách, aby sa ich opýtala na prevládajúce platobné postupy v jednotlivých lokalitách. Dvesto spoločností s ročným obratom nad 5 miliónov eur v krajinách Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Chorvátsko, Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo, odpovedalo na jar roku 2019 na otázky týkajúce sa ich vlastných platobných skúseností a aktuálnych tém v oblasti riadenia rizika a pohľadávok.