Služby

piatok 6. septembra 2019

Graffiti: Generácia Z a smartfóny

Špeciálna graffiti stena vyjadruje postoj proti negatívnym stereotypom mládeže. Umelecké diela vytvorené pouličnými umelcami Garffiti Kings sa nachádzajú hneď vedľa Commercial Road v Londýne. 

Podľa výskumu pri uvedení nového modelu HONOR až 76% respondentov vo veku 16-24 rokov má pocit, že staršia generácia si myslí, že trávia so svojimi telefónmi príliš veľa času. Len 8% tejto vekovej skupiny však má pocit, že smartfóny majú negatívny dopad na ich životy a 60% má pocit, že ich telefóny im zvyšujú produktivitu. Viac než polovica opýtaných (55%) mladých ľudí v Británii používa smartfóny aj v rámci vedľajších aktivít, než je len práca, a to napr. na nákup a predaj oblečenia, sieťový marketing a blogerstvo. Takmer tretina z nich (27%) používa smartfón ako doplnok k svojej práci, pričom ďalších 89% tvrdí, že bez inteligentného telefónu by nemohli úspešne zvládnuť každodenný ruch. Až 50% opýtaných18-24 ročných taktiež priznalo, že vďaka používaniu smartfónu odhalili svoj umelecký talent. 

V súčasnosti 92% populácie UK vlastní smartfón a 80% Generácie Z ho používa ako hlavné spojenie so svetom priznávajúc, že bez neho by nevedeli o správach zo sveta, politike a ochrane životného prostredia. V posledných 12 mesiacoch viac ako polovica (60%) podpísala on-line petíciu, štvrtina (25%) zdieľala petíciu prostredníctvom ich účtov na sociálnych sieťach a 42% začalo sledovať aktivistov a politikov na sociálnych médiách. Generácia Z využíva predovšetkým sociálne média na spájanie sa s priateľmi. Generácia Z (67%) a Mileniáli (62%) používajú fotografie ako novú hlavnú formu komunikácie, zatiaľ čo staršie generácie stále preferujú komunikáciu tvárou v tvár. Z výskumu taktiež vyplynulo, že 95% Generácie Z používa fotografie ako formu komunikácie, pričom 83% jeden alebo viackrát týždenne a 29% dokonca niekoľkokrát za deň.

Okrem toho 64% Generácie Z vníma fotografovanie ako kreatívny výtvor a kreativitu všeobecne označujú za tretí najväčší benefit, ktorý im ich telefón ponúka, po sociálnom vyžití (64%) a hudbe (47%).