Každý rok niektorých vodičov prekvapí prvý sneh a oni ešte nemajú obuté zimné pneumatiky. Myslieť na ich výmenu v tejto chvíli je už neskoro. Kedy je teda najlepšie prezúvať nielen kvôli zákonu, ale aj kvôli bezpečnosti?
Podľa prieskumu Continental až 60 % vodičov prezúva pneumatiky v predstihu, bez ohľadu na počasie. Podľa počasia mení pneumatiky 28 % Slovákov. Vystihnúť pravý čas si žiada dávku predvídavosti a taktiež sledovanie počasia. Vo všeobecnosti môžeme povedať, že správny čas nastáva, ak teplota dlhodobo neprekročí 7°C. Z legislatívneho hľadiska na Slovensku platí, že ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s hĺbkou dezénu minimálne 3 mm.
„Aj keď vozovka nie je pokrytá snehom či ľadom, odkladať výmenu pneumatík na neskôr nie je najlepšie riešenie. Bezpečnosť by mala byť v tomto prípade na prvom mieste. Ak prezutie predsa len odkladáte, myslite na to, že vás môže čakať mastná pokuta či krátenie poistenia v prípade nehody. V porovnaní s takouto udalosťou vás nákup a prezutie na zimné vyjde určite lacnejšie“, hovorí Aleš Langer. S nastávajúcou zimou a zhoršenými dopravnými podmienkami je dôležité si uvedomiť, aký dopad môže mať neprezutá alebo poškodená pneumatika na jazdu. Prieskum odhaľuje, že najdôležitejší aspekt prezúvania pre Slovákov je bezpečnosť, čo potvrdzuje 86% motoristov. Tieto výsledky sú veľmi potešujúce, vzhľadom na správanie nevhodnej pneumatiky na zľadovatenej alebo zasneženej vozovke. V rýchlosti 50km/h je brzdná dráha auta na zimných pneumatikách až o 31m kratšia ako auta na letných pneumatikách.
Podľa prieskumu Continental až 60 % vodičov prezúva pneumatiky v predstihu, bez ohľadu na počasie. Podľa počasia mení pneumatiky 28 % Slovákov. Vystihnúť pravý čas si žiada dávku predvídavosti a taktiež sledovanie počasia. Vo všeobecnosti môžeme povedať, že správny čas nastáva, ak teplota dlhodobo neprekročí 7°C. Z legislatívneho hľadiska na Slovensku platí, že ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s hĺbkou dezénu minimálne 3 mm.
„Aj keď vozovka nie je pokrytá snehom či ľadom, odkladať výmenu pneumatík na neskôr nie je najlepšie riešenie. Bezpečnosť by mala byť v tomto prípade na prvom mieste. Ak prezutie predsa len odkladáte, myslite na to, že vás môže čakať mastná pokuta či krátenie poistenia v prípade nehody. V porovnaní s takouto udalosťou vás nákup a prezutie na zimné vyjde určite lacnejšie“, hovorí Aleš Langer. S nastávajúcou zimou a zhoršenými dopravnými podmienkami je dôležité si uvedomiť, aký dopad môže mať neprezutá alebo poškodená pneumatika na jazdu. Prieskum odhaľuje, že najdôležitejší aspekt prezúvania pre Slovákov je bezpečnosť, čo potvrdzuje 86% motoristov. Tieto výsledky sú veľmi potešujúce, vzhľadom na správanie nevhodnej pneumatiky na zľadovatenej alebo zasneženej vozovke. V rýchlosti 50km/h je brzdná dráha auta na zimných pneumatikách až o 31m kratšia ako auta na letných pneumatikách.