Počet ľudí, ktorí nakupujú darčeky na poslednú chvíľu, z roka na rok rastie. Podľa decembrového on-line prieskumu Avion Shopping Park v Bratislave si kúpu darčekov dopraje tesne pred Štedrým dňom takmer tretina obyvateľov Slovenska (27 %). Vlani tak urobil každý piaty respondent.
Medziročne klesol počet ľudí, ktorí nakupujú vianočné prekvapenia od novembra – zatiaľčo vlani darčeky od nástupu jedenásteho mesiaca zháňalo vyše 72 %, tento rok iba 67 %. Vianočné prekvapenia pribežne počas roka kupuje 12 % opýtaných. Vianočná atmosféra v nákupných centrách je na Slovensku stále príťažlivá: najobľúbenejšími miestami na kúpu darčekov sú stále nákupné centrá (56 %) a hneď po nich e-shopy (29 %).
Prvé miesto hitparády najobľúbenejších darčekov pre najbližších sa ani tento rok nezmení – 36 % ľudí kúpi najbližším oblečenie, módne doplnky alebo topánky. Na druhé miesto sa prepracovala kozmetika (17 %) a tretia je elektronika (14 %). Knihy, CD a DVD uprednostní desatina opýtaných.
Oproti minulému roku vzrástol počet ľudí, ktorí minú na darčeky do 500 eur, z 37 % na 43 %. Polovica opýtaných však minie na darčeky rovnako ako vlani, teda do 200 eur.
Medziročne klesol počet ľudí, ktorí nakupujú vianočné prekvapenia od novembra – zatiaľčo vlani darčeky od nástupu jedenásteho mesiaca zháňalo vyše 72 %, tento rok iba 67 %. Vianočné prekvapenia pribežne počas roka kupuje 12 % opýtaných. Vianočná atmosféra v nákupných centrách je na Slovensku stále príťažlivá: najobľúbenejšími miestami na kúpu darčekov sú stále nákupné centrá (56 %) a hneď po nich e-shopy (29 %).
Prvé miesto hitparády najobľúbenejších darčekov pre najbližších sa ani tento rok nezmení – 36 % ľudí kúpi najbližším oblečenie, módne doplnky alebo topánky. Na druhé miesto sa prepracovala kozmetika (17 %) a tretia je elektronika (14 %). Knihy, CD a DVD uprednostní desatina opýtaných.
Oproti minulému roku vzrástol počet ľudí, ktorí minú na darčeky do 500 eur, z 37 % na 43 %. Polovica opýtaných však minie na darčeky rovnako ako vlani, teda do 200 eur.