Nakupovanie darčekov na poslednú chvíľu je jednou z príčin zbytočného stresu pred Vianocami. Niektorí spotrebitelia uprednostnia internet, on-line nákupy však sprevádzajú aj obavy. Podľa štúdie (pre PayPal spracovala agentúra IPSOS) sa 22 % spotrebiteľov celosvetovo necítia dostatočne bezpečne pri nakupovaní cez sociálne siete a 51 % má obavy o bezpečnosť pri nakupovaní prostredníctvom smartfónu.
„Až 95 % spotrebiteľov na celom svete nakupuje on-line a takmer tri štvrtiny (71 %) na tento účel používa mobilný telefón. Pripravených na to je však len 60 % firiem - a to je veľká výzva. Vyjsť v ústrety zákazníkom, ktorí nakupujú z mobilného telefónu alebo tabletu, znamená znížiť počet opustených košíkov a zvýšiť predaj o 15 %", poznamenáva Marcin Głogowski. Zákazníci zvyčajne volia mobilné platby kvôli pohodliu. Takmer polovica spotrebiteľov na celom svete (44%) sa domnieva, že nakupovanie cez smartfón nespôsobuje žiadne problémy a 43 % verí, že tým šetrí čas. Podľa výskumu PayPal nakupuje väčšina ľudí z domova (65 %) vo voľnom čase a z pohodlia svojej postele (34 %). Mobilná revolúcia zmenila nielen zvyky zákazníkov na sieti, ale aj ich správanie v kamenných obchodoch - v posledných 6 mesiacoch polovica spotrebiteľov na svete zaplatila bezkontaktne.
Dnešní spotrebitelia sú otvorení novinkám a rýchlo prijímajú inovácie, akým je napr. predaj na sociálnych sieťach. Týmto spôsobom v uplynulých šiestich mesiacoch celosvetovo nakúpilo 30 % spotrebiteľov. Takmer tretina (32 %) on-line nakupujúcich Čechov hľadá inšpiráciu na sociálnych sieťach. V roku 2018 to bolo 23 % a toto číslo stále rastie. Ide predovšetkým o mladých ľudí vo veku 18-34 rokov. Podľa údajov PayPal používa 23 % zákazníkov mobilný telefón aj na platby za digitálne produkty (napr. predplatné Spotify alebo HBO GO), elektronické knihy a počítačové hry, čo môžu byť tiež vianočné darčeky.
Podľa celosvetových údajov 55 % zákazníkov, ktorí nakupujú na internete, nakupuje v zahraničných obchodoch - hľadajú predovšetkým lepšie ceny (53 %) a produkty, ktoré nie sú k dispozícii lokálne (33 %). Na druhej strane 66 % on-line nakupujúcich tvrdia, že radšej podporujú miestnych obchodníkov - najmä vo sviatočnom období. Stále viac spotrebiteľov pred Vianocami hľadá originálne, ručne vyrábané darčeky, čo by malo zvýšiť obľubu nákupov u domácich predajcov.
Pomaly, ale iste vstupujeme do sveta etického nakupovania. Vlani každý desiaty zákazník na svete kúpil nejaký výrobok, pretože bol vyrobený v súlade so zásadami trvalo udržateľného rozvoja. To je obzvlášť dôležitý faktor pre ženy a všeobecne osoby vo veku 18-34 rokov - 14 % príslušníkov generácie Z (18-24 rokov) a 11 % generácie Y (19-39 rokov) uvádza, že upustilo od nákupu z etických dôvodov. A napokon úžasný spôsob, ako nahradiť tradičné nakupovanie pomocou ostatným, je darcovstvo!
„Až 95 % spotrebiteľov na celom svete nakupuje on-line a takmer tri štvrtiny (71 %) na tento účel používa mobilný telefón. Pripravených na to je však len 60 % firiem - a to je veľká výzva. Vyjsť v ústrety zákazníkom, ktorí nakupujú z mobilného telefónu alebo tabletu, znamená znížiť počet opustených košíkov a zvýšiť predaj o 15 %", poznamenáva Marcin Głogowski. Zákazníci zvyčajne volia mobilné platby kvôli pohodliu. Takmer polovica spotrebiteľov na celom svete (44%) sa domnieva, že nakupovanie cez smartfón nespôsobuje žiadne problémy a 43 % verí, že tým šetrí čas. Podľa výskumu PayPal nakupuje väčšina ľudí z domova (65 %) vo voľnom čase a z pohodlia svojej postele (34 %). Mobilná revolúcia zmenila nielen zvyky zákazníkov na sieti, ale aj ich správanie v kamenných obchodoch - v posledných 6 mesiacoch polovica spotrebiteľov na svete zaplatila bezkontaktne.
Dnešní spotrebitelia sú otvorení novinkám a rýchlo prijímajú inovácie, akým je napr. predaj na sociálnych sieťach. Týmto spôsobom v uplynulých šiestich mesiacoch celosvetovo nakúpilo 30 % spotrebiteľov. Takmer tretina (32 %) on-line nakupujúcich Čechov hľadá inšpiráciu na sociálnych sieťach. V roku 2018 to bolo 23 % a toto číslo stále rastie. Ide predovšetkým o mladých ľudí vo veku 18-34 rokov. Podľa údajov PayPal používa 23 % zákazníkov mobilný telefón aj na platby za digitálne produkty (napr. predplatné Spotify alebo HBO GO), elektronické knihy a počítačové hry, čo môžu byť tiež vianočné darčeky.
Podľa celosvetových údajov 55 % zákazníkov, ktorí nakupujú na internete, nakupuje v zahraničných obchodoch - hľadajú predovšetkým lepšie ceny (53 %) a produkty, ktoré nie sú k dispozícii lokálne (33 %). Na druhej strane 66 % on-line nakupujúcich tvrdia, že radšej podporujú miestnych obchodníkov - najmä vo sviatočnom období. Stále viac spotrebiteľov pred Vianocami hľadá originálne, ručne vyrábané darčeky, čo by malo zvýšiť obľubu nákupov u domácich predajcov.
Pomaly, ale iste vstupujeme do sveta etického nakupovania. Vlani každý desiaty zákazník na svete kúpil nejaký výrobok, pretože bol vyrobený v súlade so zásadami trvalo udržateľného rozvoja. To je obzvlášť dôležitý faktor pre ženy a všeobecne osoby vo veku 18-34 rokov - 14 % príslušníkov generácie Z (18-24 rokov) a 11 % generácie Y (19-39 rokov) uvádza, že upustilo od nákupu z etických dôvodov. A napokon úžasný spôsob, ako nahradiť tradičné nakupovanie pomocou ostatným, je darcovstvo!