Hmlové svetlá slúžia na zlepšenie viditeľnosti v hmle alebo pri silnom daždi či snežení. Častým problémom, s ktorým sa stretávame na slovenských cestách, je však ich nesprávne používanie. Pri dobrej viditeľnosti oslňujú ostatných vodičov a hlavne v kolóne áut vyvolávajú zbytočnú nervozitu. Aj skúsení vodiči sa dopúšťajú chyby, že nevypnú hmlové svetlá v pravý čas a nechávajú ich svietiť aj počas jazdy v meste alebo po skončení zníženej viditeľnosti.
Jeseň a zima je obdobie, kedy sa rýchlejšie mení počasie aj viditeľnosť a preto je extrémne dôležité dodržiavať pravidlo – vidieť a byť videný. Na to slúžia aj hmlové svetlá. Predné hmlovky vyžarujú väčšinou biele svetlo, pričom rôzne fólie na krytie sú zakázané a sú vnímané ako zásah do funkčnosti komponentu vozidla. Hmlovky lepšie osvetľujú cestu, jej nedokonalosti a nástrahy, ktoré by mohli viesť k dopravnej nehode. Zadné hmlovky tvorí zvyčajne silné červené svetlo a slúžia predovšetkým na to, aby sme boli lepšie a včas videní vodičmi idúcimi za nami. Pri zníženej viditeľnosti sa odporúča, aby šoféri používali tiež stretávacie svetlá. Pri zapnutých denných svetlách nie je auto vidieť z pohľadu vodiča auta jazdiaceho za ním. V sychravom počasí sa naviac rýchlejšie zašpiní nielen čelné sklo, ale aj svetlomety, ktorých účinnosť sa tak môže znížiť aj o polovicu. Preto je dôležité ich pravidelné čistenie a rovnako potrebné je očistiť z nich sneh a námrazu. K výraznejšiemu oslňovaniu a zhoršenej viditeľnosti môže prispieť aj neskorá výmena stieracích líšt, preto nemôžeme zabúdať na ich pravidelnú výmenu. Ich životnosť je spravidla maximálne jeden rok. Opotrebované lišty stieračov zle odstraňujú nielen vodu, ale aj nečistoty a nechávajú na okne rozmazané šmuhy, ktoré lámu a rozptyľujú svetlo.
Použitie hmloviek je za nepriaznivých podmienok vždy na zvážení vodiča. Auto ich má na to, aby sa používali, ale zároveň treba myslieť aj na včasné vypnutie. Vypnúť by sme ich mali vtedy, keď sa rozhľadové podmienky zlepšili, čiže už husto neprší, alebo sa hmla rozplynula. Taktiež je treba myslieť na ich vypnutie pri vjazde do tunela, alebo ak sme v súvislej kolóne. Hmlovky v obciach a mestách za zlého počasie nie sú zakázané. Ale tým, že sú tieto úseky ciest zvyčajne dobre osvetlené, je v nich väčší počet vozidiel, nemusíte ich mať väčšinou zapnuté. Vždy je na zvážení každého šoféra, aby vyhodnotil aktuálnu situáciu aj s ohľadom na iných účastníkov cestnej premávky.
Jeseň a zima je obdobie, kedy sa rýchlejšie mení počasie aj viditeľnosť a preto je extrémne dôležité dodržiavať pravidlo – vidieť a byť videný. Na to slúžia aj hmlové svetlá. Predné hmlovky vyžarujú väčšinou biele svetlo, pričom rôzne fólie na krytie sú zakázané a sú vnímané ako zásah do funkčnosti komponentu vozidla. Hmlovky lepšie osvetľujú cestu, jej nedokonalosti a nástrahy, ktoré by mohli viesť k dopravnej nehode. Zadné hmlovky tvorí zvyčajne silné červené svetlo a slúžia predovšetkým na to, aby sme boli lepšie a včas videní vodičmi idúcimi za nami. Pri zníženej viditeľnosti sa odporúča, aby šoféri používali tiež stretávacie svetlá. Pri zapnutých denných svetlách nie je auto vidieť z pohľadu vodiča auta jazdiaceho za ním. V sychravom počasí sa naviac rýchlejšie zašpiní nielen čelné sklo, ale aj svetlomety, ktorých účinnosť sa tak môže znížiť aj o polovicu. Preto je dôležité ich pravidelné čistenie a rovnako potrebné je očistiť z nich sneh a námrazu. K výraznejšiemu oslňovaniu a zhoršenej viditeľnosti môže prispieť aj neskorá výmena stieracích líšt, preto nemôžeme zabúdať na ich pravidelnú výmenu. Ich životnosť je spravidla maximálne jeden rok. Opotrebované lišty stieračov zle odstraňujú nielen vodu, ale aj nečistoty a nechávajú na okne rozmazané šmuhy, ktoré lámu a rozptyľujú svetlo.
Použitie hmloviek je za nepriaznivých podmienok vždy na zvážení vodiča. Auto ich má na to, aby sa používali, ale zároveň treba myslieť aj na včasné vypnutie. Vypnúť by sme ich mali vtedy, keď sa rozhľadové podmienky zlepšili, čiže už husto neprší, alebo sa hmla rozplynula. Taktiež je treba myslieť na ich vypnutie pri vjazde do tunela, alebo ak sme v súvislej kolóne. Hmlovky v obciach a mestách za zlého počasie nie sú zakázané. Ale tým, že sú tieto úseky ciest zvyčajne dobre osvetlené, je v nich väčší počet vozidiel, nemusíte ich mať väčšinou zapnuté. Vždy je na zvážení každého šoféra, aby vyhodnotil aktuálnu situáciu aj s ohľadom na iných účastníkov cestnej premávky.