Pre bežného spotrebiteľa nie je dôležité poznať všetky, no niektoré z nápisov na bočnici pneumatiky sú podstatné práve pri kúpe nových pneumatík.
Rozmer pneumatiky je možné prečítať na jej bočnici alebo v používateľskej príručke vozidla. Prvé tri čísla označujú šírku prierezu pneumatiky v milimetroch od vnútornej po vonkajšiu bočnicu pneumatiky. Výška bočnice je vyjadrená v % šírky prierezu a nazýva sa profilové číslo alebo profil. Ďalší dôležitý údaj vpravo od typu konštrukcie je priemer ráfika meraný v palcoch. Písmeno R označuje, že pneumatika má radiálnu konštrukciu, čiže vlákna kostry pneumatiky sú uložené kolmo k obvodovej kružnici. Kontrola rozmerov sa odporúča s technickým preukazom.
Dôležité sú aj čísla s označením DOT, vďaka ktorým sa zistí, kedy bola pneumatika vyrobená. Údaj je vo formáte týždeň - rok. Podľa prieskumu Continental (agentúra STEM / MARK, v SR počas októbra 2019 na vzorke 505 vlastníkoch automobilov starajúcich sa o výmenu pneumatík na svojom vozidle) až 74% slovenských vodičov kontroluje pri kúpe vek pneumatiky, pričom 4/5 z nich vedia tento údaj vyčítať priamo z nej. Rozdiely sú také minimálne, že ani profesionálni testovací jazdci rozdiel nezaregistrujú.
Index nosnosti predstavuje najvyššie možné zaťaženie (v kg), ktoré pneumatika znesie. Tento údaj sa vzťahuje na maximálnu rýchlosť použitia, ktorá je taktiež na bočnici pneumatiky pod označením písmenom, v prípade H je to 300 km/h. Pneumatika, ktorá má označenie 85H môže teda pri rýchlosti 300 km/h mať maximálne možné zaťaženie 2460 kg (index nosnosti x4 pneumatiky). Na zistenie týchto údajov je potrebné nahliadnuť do tabuliek rýchlostných a záťažových indexov. V súvislosti so záťažou je možné nájsť na pneumatike označenie XL alebo EXTRA HOLD, čo znamená, že pneumatika je zosilnená. Má posilnenú bočnicu, aby mohla viac uviezť a tiež má zosilnený celý podklad behúňa a uloženie dezénových blokov. Tieto pneumatiky sú mimoriadne vhodné pre vozidlá SUV.
Rozmer pneumatiky je možné prečítať na jej bočnici alebo v používateľskej príručke vozidla. Prvé tri čísla označujú šírku prierezu pneumatiky v milimetroch od vnútornej po vonkajšiu bočnicu pneumatiky. Výška bočnice je vyjadrená v % šírky prierezu a nazýva sa profilové číslo alebo profil. Ďalší dôležitý údaj vpravo od typu konštrukcie je priemer ráfika meraný v palcoch. Písmeno R označuje, že pneumatika má radiálnu konštrukciu, čiže vlákna kostry pneumatiky sú uložené kolmo k obvodovej kružnici. Kontrola rozmerov sa odporúča s technickým preukazom.
Dôležité sú aj čísla s označením DOT, vďaka ktorým sa zistí, kedy bola pneumatika vyrobená. Údaj je vo formáte týždeň - rok. Podľa prieskumu Continental (agentúra STEM / MARK, v SR počas októbra 2019 na vzorke 505 vlastníkoch automobilov starajúcich sa o výmenu pneumatík na svojom vozidle) až 74% slovenských vodičov kontroluje pri kúpe vek pneumatiky, pričom 4/5 z nich vedia tento údaj vyčítať priamo z nej. Rozdiely sú také minimálne, že ani profesionálni testovací jazdci rozdiel nezaregistrujú.
Index nosnosti predstavuje najvyššie možné zaťaženie (v kg), ktoré pneumatika znesie. Tento údaj sa vzťahuje na maximálnu rýchlosť použitia, ktorá je taktiež na bočnici pneumatiky pod označením písmenom, v prípade H je to 300 km/h. Pneumatika, ktorá má označenie 85H môže teda pri rýchlosti 300 km/h mať maximálne možné zaťaženie 2460 kg (index nosnosti x4 pneumatiky). Na zistenie týchto údajov je potrebné nahliadnuť do tabuliek rýchlostných a záťažových indexov. V súvislosti so záťažou je možné nájsť na pneumatike označenie XL alebo EXTRA HOLD, čo znamená, že pneumatika je zosilnená. Má posilnenú bočnicu, aby mohla viac uviezť a tiež má zosilnený celý podklad behúňa a uloženie dezénových blokov. Tieto pneumatiky sú mimoriadne vhodné pre vozidlá SUV.
Písmeno P označuje pneumatiku pre osobné vozidlá (pessenger), pre ľahké úžitkové vozidlá je toto označenie LT (light truck) alebo písmeno C (cargo, commercial). Ak má pneumatika asymetrický behúň, je na pneumatike označenie Outside, čo znamená, že musí byť nazutá tak, aby táto strana bola zvonku auta. Smerový behúň je zas označený nápisom Rotation a šípkou a označuje smer rotácie kolesa pri jazde.
Na bočnici pneumatiky sa môže taktiež nachádzať symbol M+S, čo značí, že pneumatika má vylepšené jazdné vlastnosti na snehu, predovšetkým záber a stabilizáciu pohybu. V mnohých krajinách sa považuje za symbol zimných pneumatík, no ide o menej náročný symbol, ktorý síce vyhovie zákonu, nie však plnej bezpečnosti. Continental odporúča pri teplotách nižších ako 7°C použitie pneumatík s alpským symbolom. Označuje zimné pneumatiky v súlade s predpismi UNECE (platné v EÚ a ďalších krajinách) a predpismi pre použitie pneumatík v USA a Kanade. Tieto pneumatiky poskytujú vysoký výkon s ohľadom na bezpečnosť a ovládanie na snehu, na zľadovatenej vozovke a všeobecne pri nízkych teplotách.
Na bočnici pneumatiky sa môže taktiež nachádzať symbol M+S, čo značí, že pneumatika má vylepšené jazdné vlastnosti na snehu, predovšetkým záber a stabilizáciu pohybu. V mnohých krajinách sa považuje za symbol zimných pneumatík, no ide o menej náročný symbol, ktorý síce vyhovie zákonu, nie však plnej bezpečnosti. Continental odporúča pri teplotách nižších ako 7°C použitie pneumatík s alpským symbolom. Označuje zimné pneumatiky v súlade s predpismi UNECE (platné v EÚ a ďalších krajinách) a predpismi pre použitie pneumatík v USA a Kanade. Tieto pneumatiky poskytujú vysoký výkon s ohľadom na bezpečnosť a ovládanie na snehu, na zľadovatenej vozovke a všeobecne pri nízkych teplotách.