Slováci si banku vyberajú podľa výšky mesačného poplatku
za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor pri výbere banky ju podľa
prieskumu považuje až 77 % klientov.
Celkovo 31 % opýtaných na svojej banke najviac oceňuje
najmä fakt, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu. Medzi
ďalšie rozhodujúce kritérium pri výbere banky patrí kvalitný internet banking,
na ktorom trvá až 41 % klientov. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre
štvrtinu opýtaných (25 %) a modernú mobilnú aplikáciu na spravovanie svojich
financií označilo za kľúčovú 18 % klientov. Na odporúčanie svojho priateľa,
známeho či člena rodiny sa pri výbere banky spolieha len 9 % respondentov a na
veľkosť banky z pohľadu počtu klientov hľadí iba 5 % klientov bánk.
Z prieskumu agentúry Focus pre mBank ďalej
vyplynulo, že viac ako dve tretiny klientov bánk (69 %) majú presný prehľad, za
aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Stále je tu však
približne jedna tretina klientov (31 %), ktorá o službách a výške poplatkov vo
svojej banke presný prehľad nemá.
Výsledky prieskumu
ukázali aj to, že slovenskí klienti sú so svojou bankou, v ktorej majú
bežný účet, spokojní. Vyjadrilo sa tak až 92 % klientov, z nich je veľmi
spokojných 38 % a skôr spokojných 54 % klientov. Naopak, nespokojných je 8 %
klientov bánk.