piatok 31. januára 2020

SR: Poplatky za bežný účet sú pre nás najdôležitejšie


Slováci si banku vyberajú podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor pri výbere banky ju podľa prieskumu považuje až 77 % klientov.

Celkovo 31 % opýtaných na svojej banke najviac oceňuje najmä fakt, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu. Medzi ďalšie rozhodujúce kritérium pri výbere banky patrí kvalitný internet banking, na ktorom trvá až 41 % klientov. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre štvrtinu opýtaných (25 %) a modernú mobilnú aplikáciu na spravovanie svojich financií označilo za kľúčovú 18 % klientov. Na odporúčanie svojho priateľa, známeho či člena rodiny sa pri výbere banky spolieha len 9 % respondentov a na veľkosť banky z pohľadu počtu klientov hľadí iba 5 % klientov bánk.

Z prieskumu agentúry Focus pre mBank ďalej vyplynulo, že viac ako dve tretiny klientov bánk (69 %) majú presný prehľad, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Stále je tu však približne jedna tretina klientov (31 %), ktorá o službách a výške poplatkov vo svojej banke presný prehľad nemá.

Výsledky prieskumu ukázali aj to, že slovenskí klienti sú so svojou bankou, v ktorej majú bežný účet, spokojní. Vyjadrilo sa tak až 92 % klientov, z nich je veľmi spokojných 38 % a skôr spokojných 54 % klientov. Naopak, nespokojných je 8 % klientov bánk.