Kvalita obstarávaných produktov dlhodobej spotreby je veľmi dôležitá až rozhodujúca pre 96 % mladých ľudí vo veku 18 až 30 rokov bez ohľadu na to, či ide o mužov alebo ženy. Podľa prieskumu, ktorý pre spoločnosť KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK) vypracovala agentúra STEM/MARK až 94 % mladých ľudí sa pri nákupoch rozhoduje podľa ceny a bezmála 82 % mladých spotrebiteľov dbá na technickú dokonalosť obstarávaných produktov.
Mladí ľudia príliš neriešia, či bol kupovaný produkt vyrobený v Slovenskej republike a nezaujíma ich ani veľkosť balenia. O tieto vlastnosti sa nestará okolo 59 % nakupujúcich vo veku 18 až 30 rokov. Názory mužov a žien sa líšia, pokiaľ ide o značky a inovácie produktov, rovnako ako dosah ich výroby a spotreby na životné prostredie. Zatiaľčo 55 % mužov chce, aby bol obstarávaný produkt nový a moderný, táto vlastnosť je dôležitá a rozhodujúca len pre 45 % žien. Značkové produkty preferuje 53 % mužov, ale len 43 % žien. Pre ženy je tiež dôležité, aby bol produkt ekologický (rozhoduje u 65 % žien, ale len u 54 % mužov). „Medzi prekvapivé závery nášho prieskumu patrí iste vnímanie značiek, resp. ich dôležitosti pri nákupe produktov dlhodobej spotreby. Ukázalo sa, že podľa značiek vyberajú skôr muži, a tiež, že značkový tovar je atraktívny predovšetkým pre ľudí vo veku 23 až 30 rokov. Mladší spotrebitelia sa podľa značiek pri výbere tovaru rozhodujú menej. Potešujúci je záujem o ekologické produkty, rovnako ako produkty šetrné k zdraviu", komentuje prieskum Jaroslava Palendalová.
Obľuba Slovákov v nakupovaní v zľavách sa nevyhýba ani mladšej generácii. Zľavy sú dôležité až rozhodujúce pre 68 % respondentov – podobnou mierou pre študentov aj zamestnancov, prekvapivo menej sa o ne zaujímajú osoby nezamestnané alebo v domácnosti. Podľa Palendalovej mladí Slováci sa rýchlo učia hospodáriť s peniazmi, a zatiaľ čo napríklad pôžičky na vlastné bývanie schvaľujú a využívajú, napríklad na vianočné darčeky si požičiavajú len celkom výnimočne. Predchádzajúci prieskum spoločnosti ukázal, že viac než desatina mladých šetrí na vianočné darčeky celý rok a skoro tretina si na Vianoce odkladá peniaze niekoľko mesiacov.
Mladí ľudia príliš neriešia, či bol kupovaný produkt vyrobený v Slovenskej republike a nezaujíma ich ani veľkosť balenia. O tieto vlastnosti sa nestará okolo 59 % nakupujúcich vo veku 18 až 30 rokov. Názory mužov a žien sa líšia, pokiaľ ide o značky a inovácie produktov, rovnako ako dosah ich výroby a spotreby na životné prostredie. Zatiaľčo 55 % mužov chce, aby bol obstarávaný produkt nový a moderný, táto vlastnosť je dôležitá a rozhodujúca len pre 45 % žien. Značkové produkty preferuje 53 % mužov, ale len 43 % žien. Pre ženy je tiež dôležité, aby bol produkt ekologický (rozhoduje u 65 % žien, ale len u 54 % mužov). „Medzi prekvapivé závery nášho prieskumu patrí iste vnímanie značiek, resp. ich dôležitosti pri nákupe produktov dlhodobej spotreby. Ukázalo sa, že podľa značiek vyberajú skôr muži, a tiež, že značkový tovar je atraktívny predovšetkým pre ľudí vo veku 23 až 30 rokov. Mladší spotrebitelia sa podľa značiek pri výbere tovaru rozhodujú menej. Potešujúci je záujem o ekologické produkty, rovnako ako produkty šetrné k zdraviu", komentuje prieskum Jaroslava Palendalová.
Obľuba Slovákov v nakupovaní v zľavách sa nevyhýba ani mladšej generácii. Zľavy sú dôležité až rozhodujúce pre 68 % respondentov – podobnou mierou pre študentov aj zamestnancov, prekvapivo menej sa o ne zaujímajú osoby nezamestnané alebo v domácnosti. Podľa Palendalovej mladí Slováci sa rýchlo učia hospodáriť s peniazmi, a zatiaľ čo napríklad pôžičky na vlastné bývanie schvaľujú a využívajú, napríklad na vianočné darčeky si požičiavajú len celkom výnimočne. Predchádzajúci prieskum spoločnosti ukázal, že viac než desatina mladých šetrí na vianočné darčeky celý rok a skoro tretina si na Vianoce odkladá peniaze niekoľko mesiacov.