Až 70 % Slovákov by uvažovalo nad zmenou súčasnej banky v prípade, že by výrazne zvýšila poplatky za vedenie bežného účtu. Medzi ďalšie rozhodujúce faktory, patria, aj keď s výrazným odstupom, napríklad zlé finančné výsledky banky (19 %) či neprehľadný a nespoľahlivý internet banking (17 %).
Podľa prieskumu agentúry Focus pre mBank (v novembri 2019 medzi on-line populáciou SR vo veku od 18 do 60 rokov, N = 906) medzi ďalšie dôvody, ktoré môžu klientov slovenských bánk doviesť k úvahám nad zmenou banky patrí aj nepríjemný a neochotný personál (17 %), negatívne informácie o banke (15 %) a chýbajúce produkty či služby (13 %). Odradiť ich však môže aj nedostatočný vernostný program pre klientov banky (12 %), slabá mobilná aplikácia (6 %) a chýbajúce moderné platobné technológie (5 %). Viac ako tretina respondentov (77 %) považuje za najdôležitejší faktor pri výbere banky výšku mesačného poplatku za vedenie bežného účtu.
A čo klienti na svojej banke oceňujú najviac? Je to predovšetkým fakt, že neúčtuje klientom žiadne alebo prípadne účtuje len nízke poplatky za vedenie účtu (31 %), má kvalitný internet banking (30 %), má tradíciu a je dôveryhodná (26 %). Nasledujú kvalitné a spoľahlivé služby (23 %), výborná mobilná aplikácia (20 %) a ochotný, milý a príjemný personál (19 %). Respondenti si cenia aj výhodné úroky na hypotéky či úvery (11 %) a výšku úrokovej miery na sporiacom alebo bežnom účte (9 %).
Hoci mnohí Slováci považujú proces zmeny banky za komplikovaný a zdĺhavý (34 %), alebo nemajú radi zmeny (23 %), či sú podľa vlastného názoru príliš pohodlní (18 %), zmenu banky zvažujú práve pre rastúce poplatky.