Po predvianočnej nákupnej horúčke a novoročným výpredajom spotrebitelia roztočili nové kolo nákupov darčekov ku sv. Valentínovi. Túžba zaobstarať originálny predmet zákazníkmi privádza k malým miestnym predajcom, ktorí ponúkajú originálny tovar a tí, ktorí sa vydali nakupovať na poslednú chvíľu, zvolia aj digitálne darčeky dostupné z ktoréhokoľvek kúta sveta.
Podľa celosvetového prieskumu si tento rok 40 % zákazníkov zaobstará valentínsky darček cez smartfón. Veľa z nich plánuje vyhnúť sa globálnym značkám a uprednostniť originalitu či jedinečnosť. Dve tretiny nakupujúcich uvádza, že radšej podporia miestne firmy. „Sviatok sv. Valentína predstavuje ideálnu príležitosť podporiť malé a stredne veľké on-line obchody, kde možno nakúpiť originálne darčeky. Vzhľadom na to, že malé firmy zvyčajne investujú zisk do rozvoja vlastného podniku, zamestnávajú miestnych ľudí a odoberajú tovar od dodávateľov vo svojom regióne, podporuje nákup u nich miestnu ekonomiku“, uviedol Marcin Głogowski.
A čo digitálne produkty? Spotrebitelia stále viac ustupujú od nákupu filmov, hier alebo kníh v kamenných obchodoch a naopak vytrvalo narastá počet odberateľov streamovacích služieb. V Českej republike v súčasnosti platené hudobné alebo filmové služby využíva 63 % opýtaných, zatiaľ čo 59 % považuje platené TV služby za hlavnú typ príjmu televízneho vysielania. Digitálne produkty sú k dispozícii pár sekúnd po kúpe a predstavujú preto dobrý spôsob, ako zaobstarať darček na poslednú chvíľu, ale aj ohľaduplný variant k životnému prostrediu, pretože nevyžadujú prepravu ani plastový obal.