Produktové a digitálne inovácie pomáhajú predajcom automobilov zvyšovať tržby. Napríklad autobazáre môžu na základe analýzy dát presúvať vozidlá medzi pobočkami tak, aby boli k dispozícii na mieste s najvyšším dopytom. Inteligentné aplikácie tiež pomáhajú určiť najvýhodnejšiu výkupnú cenu ojazdených automobilov.
Automobilový svet prechádza v posledných rokoch búrlivým rozvojom. Automobilky masívne investujú do vývoja elektromobilov, pohrávajú sa s myšlienkou autonómneho riadenia a s väčším či menším úspechom sa rozvíjajú rôzne projekty zdieľanej mobility. „V dnešnom digitálnom svete uspejú len firmy, ktoré vedia pracovať s dostupnými dátami a pružne reagujú na významné trhové signály. Na trendy transformujúce svet automobilov musia odpovedať nielen výrobcovia vozidiel, ale tiež všetci ostatní hráči na trhu, od dílerov automobilov, cez firmy budujúce infraštruktúru, až po predajcov ojazdených áut“, uviedol Stanislav Gálik. České dátové aplikácie sa dnes využívajú nielen v rámci skupiny AURES Holdings, ale tiež u významných díleroch áut a sietí autobazárov v zahraničí, vo Veľkej Británii, v Kazachstane a Juhoafrickej republike. S ich pomocou môžu napríklad dynamicky oceňovať svoje vozidlá, alebo riadiť skladové zásoby s využitím umelej inteligencie.
V minulom roku sa AuresLab zameral na vývoj digitálnych nástrojov, ktoré zrýchľujú celý predajný aj výkupný proces a vedú k ešte väčšej transparentnosti a individualizácii. „Chceme, aby zákazníci mali detailný prehľad o tom, čo sa v rámci predajného či výkupného procesu deje. Pozitívnym prínosom digitalizácie je tiež väčšia ohľaduplnosť k prírode. Našim cieľom je bezpapierová administratíva v 90 percentách procesov“ doplnil Stanislav Gálik. Významnou novinkou minulého roka bola aplikácia, ktorá v reálnom čase porovnáva ceny vozidiel na medzinárodných trhoch. Vďaka porovnaniu predajných cien v jednotlivých európskych krajinách získali zákazníci autocentier AAA AUTO výkupnú cenu na celoeurópskom trhu. Ostatné autobazáre zatiaľ oceňujú vozidlá len pre svoju krajinu.