Prístup k najaktuálnejším informáciám a pokynom v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu má pomôcť zabezpečiť aj nový systém Covid.chat od iniciatívy Slovensko.help. Na jeho používaní sa dohodli s predstaviteľmi Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI).
Okrem oficiálnej stránky covid.chat môže byť táto webová aplikácia - chatbot - jednoducho nasadená aj na ďalšie weby, napríklad stránky samospráv, regionálnych úradov verejného zdravotníctva, lekárskych ambulancií a ďalších. Informácie v systéme sú spracované a priebežne aktualizované podľa pokynov Úradu verejného zdravotníctva SR a hlavného hygienika SR. Pre občanov, ktorí nevedia využívať webovú aplikáciu, Slovensko.help pripravilo telefonickú verziu systému, v ktorej môžu vyberať jednotlivé možnosti stlačením tlačidla na telefóne. Zámerom je pomôcť odľahčiť telefonickú infolinku NCZI, ktorá čelí veľkému náporu volajúcich a zabezpečiť, aby všetci občania mohli získať odpovede na svoje otázky týkajúce sa pandémie. Webový chatbot aj infolinka sú prepojené.
Pomoc štátu v súvislosti s novým koronavírusom ponúkajú aj slovenské firmy. Aliter Technologies spolu s ďalšími IT partnermi ponúkli NCZI zadarmo systém na centralizovaný automatizovaný zber a spracovanie dát o víruse medzi ľuďmi a v ich lokalite. Ide o modifikáciu už existujúceho systému, ktorý funguje vo viacerých krajinách a využíva ho napríklad Organizácia spojených národov. Pomáha záchranným zložkám optimalizovať výjazdy k pacientom. Sleduje pacienta a jeho stav v prehľadnej mape spolu s aktuálnou polohou všetkých záchranárskych vozidiel, ako sanitky, chemické vozidlá či hasičské autá. Podporná služba umožní nahlasovanie pacientov do akéhosi centrálneho príjmu, čiže do aplikácie spravovanej štátom na krízovom štábe ministerstva vnútra. Nadácia Eset zriadila Fond na podporu účinnej diagnostiky a prevencie ochorenia COVID-19, do ktorého firma tiež prispeje, aby pomohla zabezpečiť potrebné vybavenie na skvalitnenie diagnostiky a zavedenie plošného testovania na Slovensku.