Drastické emisné limity nastavené od roku 2020 Európskou úniou začínajú zdražovať novo vyrábané autá. Limit 95 g oxidu uhličitého na kilometer jazdy totiž okrem elektromobilov splní máloktoré bežne dostupné auto.
Do výslednej ceny nových áut sa tak začínajú premietať emisné pokuty, ktoré musia automobilky platiť. Prvé náznaky zdražovania sa objavujú aj na sekundárnom trhu s jazdenými vozidlami. Podľa analýzy dát zo slovenského trhu s jazdenými autami od AAA AUTO sa cenový medián jedného z najpredávanejších slovenských vozidiel Škody Fabie medziročne zodvihol o 700 eur. Porovnávali sa tu vozidlá vo veku do jedného roka a s priemerným nájazdom okolo 17 tisíc kilometrov. Rovnaký trend zaznamenala aj ďalšia Škodovka. Stredná cena Škody Rapid sa oproti minulému roku zdvihla o 400 eur. Zvyšovanie cien týchto dvoch žiadaných modelov je prítomné skoro vo všetkých krajinách, kde skupina AURES Holdings pôsobí.
„V druhej polovici roka očakávame, že sa zdraženie dotkne hlavne automobilov, ktoré majú najbližšie k trhu s novými autami. Podľa našich odhadov môže ísť o 10 až15 percent, čo je približne polovica emisnej pokuty, ktorú bude automobilka platiť za novo vyprodukované vozidlo", hovorí Petr Vaněček. Ceny starších jazdených áut podľa Vaněčka narastú tiež, ale nie až v takej miere: „Staršie, dajme tomu päťročné ojazdené autá, si cenovú úroveň dlhodobo držia a výkyvy na primárnom trhu ich až tak neovplyvňujú."
Vo februári t.r. sa v ponuke ojazdených vozidiel na slovenskom trhu objavilo 54.343 áut, najčastejšie za priemernú cenu 6.000 eur. Ich vek sa pohyboval okolo 9,4 roku. Mierne vzrástol najčastejší priemerný nájazd, oproti predchádzajúcemu mesiacu o 36 tisíc kilometrov na 167.000 km. Medzi inzerovanými automobilmi sa najčastejšie objavovala Škoda Octavia, Volkswagen Passat a následne Škoda Fabia. Na štvrtej priečke rebríčka sa umiestnil model Volkswagen Golf. Vyššie spomínaná Škoda Rapid obsadila ôsmu priečku.