Národná banka Slovenska (NBS) na svojom webe informuje o zavedení chatbota na zodpovedanie otázok aj poskytnutie užitočných informácií a rád. Chatbotovský plugin Facebook-Messengera bude fungovať permanentne počas 24 hodín aj na webstránke NBS. Pomenovaný je podľa najstaršej mince Groš z mincovne v Kremnici.
Záujemcovia si budú môcť otázky a odpovede vyklikať pomocou chatovacích „okienok". Chatbot im bude klásť doplňujúce otázky a ak majú špecifickejšiu otázku, v konečnej fáze ich presmeruje na špeciálny e-mail a zodpovie ju expert NBS.
Chatboty sú živý systém, potrebujú neustále úpravy a aktualizácie. NBS ho bude preto postupne dolaďovať a rozširovať aj o ďalšie témy a okruhy. V ďalšej fáze priblíži témy finančnej gramotnosti, zároveň si spotrebitelia budú môcť veľmi ľahko zistiť, či subjekt, ktorému budú chcieť zveriť svoje peniaze napríklad na investovanie, je dohliadaný NBS a či nejde o podvod.