Nové služby na #VybavZDomu umožnia vytvoriť elektronické podania, ktoré sú následne automaticky odoslané do elektronických schránok príslušných úradov.
Posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, daň z nehnuteľnosti, prihlásenie detí do novej školy, vybavenie parkovania pri dome, zaregistrovanie psa, vydávanie rybárskeho lístku, povoľovanie výrubu drevín, podávanie mesačných, štvrťročných, resp. ročných prehľadov k dani za ubytovanie, to je len zlomok elektronických služieb, ktoré sú občanom Slovenska k dispozícii v rámci portálu #VybavZDomu. Pracovníci samospráv tak obdržia prehľadné štruktúrované podania, čo prispieva k lepšiemu spracovávaniu a vybavovaniu požiadaviek a povinností občanov. Doplnkom je plnohodnotné riešenie elektronických služieb miest a obcí ESMAO, vďaka ktorému môžu aj pracovníci úradov riešiť svoje pracovné úlohy z domu.
Ako to funguje?
- Občan navštívi portál elektronických služieb vybavzdomu.sk.
- Vyhľadá mesto, alebo obec (podľa toho, kam chce podanie odoslať).
- Vyberie si zo zoznamu elektronických služieb. Prostredníctvom jednoduchého elektronického formulára vytvorí podanie.
- Podanie bude automaticky odoslané príslušnej samospráve.
Služba #VybavZDomu je bezplatná a nevyžaduje použitie elektronického občianskeho preukazu, aj keď treba dodať, že jeho použitie je predsa len výhodou. Elektronický formulár prihláseného používateľa sa automaticky predvyplní jeho údajmi, čím sa minimalizuje chybovosť vyplnených údajov. Ďalšou výhodou je skutočnosť, že podanie prihláseného používateľa je právne záväzné.