Kúpa nového automobilu nie je ideálnou investíciou. Najväčšiu časť svojej hodnoty totiž stratí hneď, ako opustí predajňu a počas prvých rokov prevádzky. Podľa analýzy Mototechny je viditeľný najmarkantnejší prepad ceny pri luxusných autách, ktoré počas prvých troch rokov dokážu stratiť aj vyše 60 % pôvodnej hodnoty.
Pri autách vo veku do troch rokov a s nájazdom do 50.000 kilometrov sa priemerná úspora oproti novému vozidlu pohybuje okolo 22 percent. Spravidla sú pritom v dobrom technickom, prevažne ešte aj v továrenskej záruke a okamžite dostupné. A o ktoré vozidlá na sekundárnom trhu je najväčší záujem? Najpredávanejšie zostávajú Škodovky, ktorých sa predá takmer 24 %. Oproti minulému roku narástol ich podiel o 4 %. Najväčší záujem je tradične o model Fabia, ktorého sa tento rok predalo viac ako 9 % zo všetkých zánovných ojazdených vozidiel (v roku 2019 necelých 6 %). Druhé miesto si drží Rapid s podielom takmer osem percent (v roku 2019 to bolo vyše 3 %). Na tretej priečke ostáva Škoda Octavia.
Medzi pohonnými jednotkami jednoznačne dominujú benzínové agregáty, ktoré tvoria vyše 81 % predaja. Dieselových motorizácií sa predáva 13 % a zvyšok sa delí medzi alternatívne pohony. Hybridné motory a elektromotory nájdeme u 3,4 % automobilov. Zvyšok tvoria vozidlá na plyn. Najpredávanejšia farba je biela (29 %), nasleduje šedá (15 %) a prvú trojku uzatvárajú vozidlá červenej farby (13 %). Aj napriek tomu, že najpredávanejšie sú vozidlá SUV (takmer 39 %, medziročný nárast vyše 5 percent), tak pohon všetkých kolies má len 9 % predaných áut. Väčšina zánovných automobilov je vybavená manuálnou prevodovkou (75 %), ale môžeme vidieť, že automatické prevodovky začínajú zaujímať zákazníkov (medziročný nárast o 5 percent). Takmer 44 % áut sa predá za cenu nad 15.000 eur, 25 % od 12.000 do 15.000 eur a 18 % od 10.000 do 12.000 eur.