Januárový až marcový rast e-commerce bol silnejší ako vlani aj na Slovensku. Kým vlani rástli tieto mesiace o približne 10 %, tohtoročný marec vzrástol až o 54 %. Za tento nevídaný nárast je zodpovedná aj nutnosť Slovákov presunúť sa na internet v súvislosti s koronakrízou.
Podľa analýzy Heureka.sk bol záujem na internete o veľmi netradičné kategórie, niektoré z nich narástli až o tisícky percent. „Na internet sa presunuli noví zákazníci, ktorých k tomu donútila aktuálna situácia a časť z nich pri nakupovaní on-line určite zostane. Na druhej strane aj zavedení kamenní predajcovia teraz hľadajú spôsoby, ako sa dostať k zákazníkom a tak vznikajú nové e-shopy, Heureka ich denne registruje až o polovicu viac ako obvykle”, hovorí Tomáš Braverman.
Najväčší medziročný nárast zaznamenal segment s klimatizáciami, ktorý medziročne narástol o neuveriteľných 6282 %. Zvýšené požiadavky na čistotu spojené s koronavírusom sa odrazili aj v on-line predajoch. Segment dezinfekcií vzrástol o 3404 % a segment mydiel o 1635 %. Rovnako stúpol aj dopyt po komoditách, ktoré boli dočasne nedostupné v kamenných predajniach – múky, strukoviny a toaletný papier narástli o stovky percent. Darilo sa aj kategóriám s produktmi na vyplnenie voľného času – kategória šijacích strojov vzrástla o 533 %, puzzle o 398 % a kettlebelly o 375 %.
Súčasný stav poznamená on-line trh tiež v budúcnosti. „V celom svete je totiž obrovský tlak na digitalizáciu a toto obdobie prechod do on-linu ešte urýchli. Zmeny nastanú napríklad aj v spôsobe platby. Dobierka sa už teraz znížila a naopak platba kartou výrazne vzrástla“, hovorí Tomáš Braverman a dodal: „Akonáhle si to zákazníci vyskúšajú, budú sa k platbe on-line vracať, pretože je extrémne pohodlná."