Viac ako štvrtina detí trávi pri televíznej obrazovke dve až tri hodiny denne a takmer 28 % rovnaký čas venuje mobilným telefónom, tabletom, počítačom alebo herným konzolám. Výrazný nárast záujmu o televízne vysielanie, streamovacie a ďalšie video služby zaznamenal u slovenských detí počas uzavretia škôl výskum spoločnosti Samsung (prostredníctvom služby Instant Research výskumnej agentúry Ipsos v dňoch 23. až 25. apríla 2020 na vzorke 324 rodičov detí, ktorí chodia do základnej školy a žijú s nimi v spoločnej domácnosti).
„Zvýšený záujem o televízne vysielanie potvrdili aj výsledky píplmetrov spoločnosti PMT, podľa ktorých bol marec mesiacom s najvyššou sledovanosťou v histórii merania televízie od roku 2004. Predbehol dokonca aj tradične najsledovanejší december. Z nášho výskumu vyplýva, že výrazne stúpol záujem aj o iné typy šírenia videoobsahu a využívanie inteligentných funkcií televízorov“, hovorí Michal Forejt. Deti najčastejšie sledovali rozprávky a animované seriály na klasických televíznych programoch (67,2 %), prípadne školské vyučovanie ako Školský klub na druhom programe RTVS. Iným klasicky šíreným televíznym programom dalo prednosť 29 % školákov. Internetové video služby zaujali 29,3 % detí, filmy stiahnuté z internetu si na televízore prehrávala pätina z nich (20,1 %) a voľne dostupný videoobsah z internetu uprednostňoval podobný podiel školákov (19,1 %). Nezáujem alebo obmedzené časové možnosti rodičov často viedli k tomu, že deti nadužívali možnosti sledovať televízor alebo používanie smart zariadení ako je mobil, tablet alebo herné konzoly. Osem z desiatich detí, ktoré na televízore alebo iných smart zariadeniach pravidelne sledujú rôzne on_line videotéky počas obdobia, kedy boli uzavreté školy, denne navštevovalo videoportál YouTube. Viac ako tretina z tých, čo mali prístup ku streamovacím službám (29,3 %), využívala platenú streamovaciu službu Netflix. Medzi obľúbené videoslužby slovenských školákov sa zaradili aj HBO GO (sledovalo ju 17,4 % respondentov) a Google Play (15,2 %)
Takmer 50 % rodičov deťom kvôli pracovným povinnostiam púšťa televízor. Viac ako štvrtina detí využíva televízor aj na domácu výučbu a videohovor s učiteľmi. „Pre deti sa v čase sociálnej izolácie stalo častejšie sledovanie televízora alebo streamovacej služby náhradnou voľnočasovou aktivitou, ktorú by realizovali v „normálnom“ čase pravdepodobne aj inak. Ak už rodič volí ako voľnočasovú aktivitu pre svoje dieťa sledovanie televízora, resp. on-line streamu, mal by dozorovať a u menších detí aj spolu s dieťaťom rozhodovať o výbere sledovaného programu“, uviedla psychologička a zástupkyňa riaditeľky Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie PhDr. Alena Kopányiová, PhD. a zároveň dodala: „Kombináciou výberu programu dieťaťa podľa jeho záujmu, podľa zadaných úloh, ktoré museli deti vypracovávať v rámci on-line vyučovania a zodpovedného výberu, resp. dohľadu rodičov nad sledovaným programom, tak došlo pre dieťa k doplneniu si zaujímavých, ale aj potrebných informácii a poznatkov.“