Slovenskí zákazníci internetových obchodov pri nákupoch myslia na životné prostredie a zodpovednosť k prírode vyžadujú aj od e-shopov, ktoré využívajú. Až takmer polovica z nich si je ochotná za environmentálny prístup či produkty šetrné k prírode priplatiť.
Podľa prieskumu E-shopper barometer sú Slováci v prístupe k životnému prostrediu pri internetových nákupoch zodpovednejší ako priemerní Európania. Až 73 percent ľudí, ktorí pravidelne nakupujú na internete, si myslí, že značky a firmy by mali byť environmentálne zodpovedné, pričom takmer dve tretiny z nich pri nákupe uprednostnia produkty šetrné k životnému prostrediu vždy, keď je to možné. Takmer polovica zákazníkov (48 percent) je ochotná si dokonca za produkty a služby priplatiť, ak vedia, že sú šetrné k životnému prostrediu.
Ekologické produkty a služby podľa prieskumu uprednostňuje už každý druhý európsky zákazník internetových obchodov a ochotu priplatiť si vyjadrilo 43 percent ľudí. Internetové obchody, ktoré chcú byť dlhodobo úspešné, by očakávania zákazníkov mali zohľadniť. Ak budú zodpovedne pristupovať k prírode, využívať recyklované materiály a spolupracovať so zodpovednými dodávateľmi, môžu si tak získať dôveru viacerých zákazníkov.