Pojem kryptomena pozná 84 % Slovákov aktívnych na internete. Podľa výsledkov výskumu Nielsen Admosphere Slovakia (on-line zber dát na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov) z minulých rokov jeho znalosť zostáva dlhodobo na približne rovnakej úrovni.
Štvrtinu respondentov (26 %) táto téma dokonca zaujala natoľko, že si o nej hľadali ďalšie informácie. V tejto skupine je väčšie zastúpenie mužov (36 % vs. 15 % žien) a zo vzdelanostných kategórií taktiež vysokoškolákov. O téme kryptomien už počulo 43 % respondentov, ale nezaujíma ich to a 15 % deklaruje, že ich síce táto téma zaujíma, ale ďalšie informácie si o nej nevyhľadali. O kryptomene nikdy nepočulo iba 16 % respondentov zo Slovenska. V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi je tak zrejmé, že znalosť pojmu kryptomena v slovenskej internetovej populácií sa nijak nezvyšuje. O 11 percentuálnych bodov ale od minulého roka pribudlo tých, ktorí o téme síce počuli, ale nezaujíma ich a zároveň o 8 percentuálnych bodov ubudlo ľudí, ktorí pojem poznajú a téma ich zaujíma, ale žiadne informácie si o nich sami nevyhľadali.
A koľko slovenských respondentov už nejakú virtuálnu menu niekedy nakúpilo? Z tých, ktorí vedia, čo kryptomeny sú a zároveň si o nich aktívne hľadali informácie, ich jednorazovo nakúpilo 17 % opýtaných; pravidelne ich nakupujú iba 4 %.