V auguste t.r. bolo v inzertných ponukách na slovenskom trhu v porovnaní s júlom o 3 tisíc ojazdených áut menej. Hlavnou príčinou poklesu je stále sa predlžujúce riziko koronavírusu a s ním spojené pomalšie tempo rastu dopytu aj ponuky ojazdených automobilov.
Analýza AAA AUTO, ktorá pravidelne vyhodnocuje ponuku automobilov od súkromných inzerentov, bazárov a firiem ukázala, že augustová ponuka sa oproti predchádzajúcemu mesiacu početne znížila. V auguste si mohli Slováci vyberať z celkovej ponuky 49.567 vozidiel. Najbežnejší stav na tachometri bol úrovni 168 000 km, vek ojazdených automobilov sa držal na hodnote 9,8 roku. Cena ojazdených áut sa v auguste pohybovala najčastejšie okolo 6.000 eur a oproti júlu tak klesla o 200 eur.
Segment, ktorý si na trhu ojazdených automobilov prekvapivo drží svoju pozíciu, sú menej obvyklé značky. Tie majú síce menej potencionálnych zákazníkov, ich silnou stránkou je však vysoká miera vernosti k danej značke. Idea o vozidlá, ktoré na cestách nie sú tak bežné, skalní priaznivci týchto automobilov však majú neotrasiteľnú základňu, napr. značky Subaru, Saab, Jaguar, Daewoo či Chrysler. A tak zatiaľčo Škodovka zaznamenala v inzertných ponukách v auguste medzimesačný pokles o 6,6 %, počet ponúkaných vozidiel Subaru bol o 8,7 % vyšší. Počet menej frekventovaných vozidiel v ponuke je oproti známym značkám niekoľkonásobne nižší. Príčinou je práve nižšie povedomie o týchto autách, horšie dostupné servisné miesta či náhradné diely alebo aj netradičné využívané technológie. Na druhej stranu si menej bežné značky automobilov kupujú vo väčšine prípadov súkromní majitelia a tieto autá spravidla nepochádzajú z firemných fleetov.
Model (počet ks.)
1. Škoda Octavia (3.763)
2. Škoda Fabia (1.981)
3. Volkswagen Passat (1.896)
4. Volkswagen Golf (1.830)
5. Škoda Superb (1.305)
6. BMW 3 (1.216)
7. Audi 4 (949)
8. Audi 6 (845)
9. BMW 5 (830)
10. Ford Focus (624)