Sociálna poisťovňa v súvislosti so šírením pandémie koronavírusu a zavedením núdzového stavu zverejnila na svojej webovej stránke prehľadný Covid semafor pre fungovanie pobočiek. Ten sa bude pravidelne aktualizovať, preto sa odporúča pred plánovanou návštevou pobočky oboznámiť s aktuálnou situáciou.
Pobočky sú rozdelené do skupín zelená, oranžová a červená a každá skupina funguje v inom režime:
Zelené pobočky – fungujú pre verejnosť v štandardnom režime otváracích hodín za dodržiavania prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení.
Oranžové pobočky – fungujú v sprísnenom Covid režime. Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky.
Červené pobočky – fungujú v prísnom Covid režime. Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky. Úradné hodiny „červenej pobočky“ sú pre klientov upravené denne od 8.00 do 11.00 hod. s výnimkou stredy, kedy je pobočka otvorená od 13.00 do 16.00 hod. Vzhľadom na aktuálnu situáciu môže dôjsť aj k uzatvoreniu pobočky alebo pracoviska Sociálnej poisťovne.
Všetky pobočky a vysunuté pracoviská Sociálnej poisťovne v čase pandémie fungujú za prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení (rúška, dezinfekcia, odstup). V pobočkách je zákaz vstupu rodičov s deťmi a zákaz súkromných návštev. Pokladnice nepreberajú hotovosť. Sociálna poisťovňa odporúča klientom, aby úhrady vykonávali formou bezhotovostného prevodu.
Sociálna poisťovňa odporúča vo všetkých prípadoch, kedy je to možné, uprednostniť kontakt s pobočkami prostredníctvom mailu, e-schránky, pošty alebo telefonicky. Na webovej stránke sú zverejnené všetky kontakty vrátane mailových adries.