Nový seriál pretekov Extreme E, ktorý štartuje v marci 2021, zavedie profesionálny motoristický šport na elektrických SUV do najvzdialenejších končín našej planéty. Kalendár podujatí obsahuje preteky v saudskoarabskej púšti, v Senegale, v brazílskom pralese a v ľadovcovom patagónskom regióne. Tímy sa budú musieť vyrovnať nielen s veľmi rozdielnymi podmienkami, budú tiež musieť zvládnuť extrémne náročný terén na tratiach, ktoré budú obzvlášť namáhavé pre pneumatiky. Seriál pretekov v teréne Extreme E sa organizuje v spolupráci so seriálom Formuly E.
„Tieto preteky sa nebudú odohrávať na štandardizovaných dráhach s rovnakými asfaltovými povrchmi. Tentokrát budú tímy súťažiť v prírodnom prostredí a na rôznorodých a veľmi odlišných povrchoch, ako napríklad piesok, štrk, kamene, bahno a ľad“, upresnila Sandra Roslan. Pretože ide o preteky, nebude núdza o extrémne zrýchlenia, prudké brzdenie, vysoké rýchlosti aj v ostrých zákrutách, šmyky a dokonca aj skoky. Pneumatiky budú namáhané aj vlastnosťami samotných vozidiel, ktoré sú tiež vyvinuté špeciálne pre tento konkrétny seriál pretekov Extreme E. SUV s názvom ODYSSEY 21 majú elektrický výkon zodpovedajúci 550 koňom, čo im poskytuje trojnásobný krútivý moment v porovnaní s pretekárskym vozidlom Formule E 2. generácie. Za volantom každého automobilu je profesionálny pretekár. O nový titul majstra Extreme E sa chystá zabojovať aj úradujúci svetový šampión vo Formule 1 - Lewis Hamilton a jeho novozaložený tím X44.
Aby mohli vodiči ísť s pneumatikami až na limit v priebehu celých pretekov a zároveň zabezpečili maximálnu bezpečnosť pre svoje vozidlá aj seba samých, SUV sú vybavené špeciálnym systémom na monitorovanie pneumatík. V každej pneumatike je umiestnený čip na monitoring tlaku a teploty špeciálnych pneumatík. Senzor vo vnútri každej jednej pneumatiky neustále meria a analyzuje tieto údaje a prezentuje ich aj vodičovi na displeji v kabíne. Zmeny v tlaku a teplote pneumatiky spustia vizuálny a zvukový varovný signál pre vodiča, ktorý môže následne konať a predísť prasknutiu pneumatiky. Údaje z pneumatiky sa zároveň prenášajú cez systém ContiConnect do monitorov a počítačov technického podporného tímu a ukladajú sa na neskoršiu analýzu po pretekoch. Systém bol pôvodne vyvinutý pre odvetvie nákladnej prepravy. Aplikácia poskytuje manažérom vozových parkov prístup k údajom o tlaku a teplote v pneumatikách každého jedného vozidla prostredníctvom webového portálu. Údaje o pneumatikách sa prenášajú jedným z dvoch spôsobov, stacionárne – keď vozidlo prejde okolo čítacej stanice – alebo naživo, pri jazde na cestách prostredníctvom aplikácie, ktorá zároveň informuje vodiča.