Sociálna poisťovňa opäť zaznamenala prípady, kedy sa podvodníci vydávajú za jej zamestnancov. Snažia sa tak zneužiť situáciu, že pobočky poisťovne aktuálne fungujú v obmedzenom režime.
Podvodníci sa pokúšajú dohodnúť si stretnutie spravidla so starším občanom v mene Sociálnej poisťovne, pričom ho žiadajú, aby prišiel na určené miesto a priniesol si doklady totožnosti. V ďalších prípadoch neznáme osoby telefonicky žiadajú o osobné údaje občanov v mene Sociálnej poisťovne. Tieto prípady sa vyskytli na východe Slovenska, ale aj v ďalších regiónoch. Sociálna poisťovňa preto varuje pred podvodníkmi a upozorňuje občanov, aby na takéto požiadavky neznámych ľudí nereagovali.
Sociálna poisťovňa už v minulosti zaznamenala podobné prípady a upozorňuje, že takýmto spôsobom nikdy občanov neoslovuje, nevyberá ani nevypláca peniaze, ani takto nepoisťuje. S týmto zámerom taktiež nikdy nenavštevuje ľudí v ich bydlisku, nedohaduje si stretnutia mimo svojich pobočiek alebo vysunutých pracovísk. Toto platí aj v aktuálnej pandemickej situácii. Preto by občania nemali prijímať takéto oslovenie, ponuku ohľadom sociálneho poistenia alebo sporenia od neznámych osôb, ktoré ich oslovia telefonicky, navštívia v mieste bydliska alebo ich oslovia na ulici. Občania si môžu všetky záležitosti spoľahlivo vyriešiť v kontakte s pobočkou Sociálnej poisťovne, telefonicky či emailom v Informačno-poradenskom centre SP. Telefónne linky 0800 123 123 (dôchodky) alebo 0906 171 989, 02 3247 1989 (ostatné poistenia) môžu využiť aj na to, aby si riešenie svojej situácie preverili priamo v Sociálnej poisťovni a presvedčili sa, že ich v akejkoľvek záležitosti naozaj oslovuje Sociálna poisťovňa.
Takéto prípady sú pokusom o podvod a je vhodné kontaktovať políciu.