Byť obozretní a nenaletieť na lákavú ponuku platí aj pre dovolenky a rôzne letné súťaže. Dôvodom na opakované upozornenie je niekoľkonásobné zvýšenie nahlásených pokusov o podvody, ktoré zaznamenala Československá obchodná banka (ČSOB).
Najčastejšie o phishing, teda podvodné emaily, ktoré podvodník posiela hromadne. Snaží sa navodiť dojem, že ide o komunikáciu banky, ktorá prostredníctvom podvodného linku požaduje prihlásenie sa do elektronického bankovníctva, pričom sú čoraz sofistikovanejšie. Banka vždy, keď takúto podvodnú komunikáciu identifikuje, bezodkladne iniciuje znefunkčnenie priloženého linku, aby sa klienti ďalej nepreklikli k podvodníkovi. V posledných týždňoch sa na Slovensku rozšírili aj podvodné telefonáty s rovnakým cieľom, kedy útočníci vystupujú v mene banky a opäť žiadajú prístupové údaje do elektronického bankovníctva. Prechod na prácu z domu zároveň podporil rozšírenie útokov typu Microsoft fraud. Podvodníci snažia svoju obeť presvedčiť, že sú technikmi spoločnosti Microsoft a aplikovaním formy sociálneho inžinierstva sa pokúšajú naviesť svoje obete k tomu, aby im sprístupnili svoje zariadenia a následne od obete vylákajú prístupové údaje k bankovníctvu alebo čísla platobných kariet.
Začínajúca sa letná sezóna praje aj typickým pokusom o podvod, kedy útočníci sľubujú možnosť výhry letnej dovolenky, pričom zapojenie sa do súťaže alebo prevzatie výhry podmieňujú poskytnutím údajov o platobnej karte či platbou za víza vopred a podobne. Ide o neštandardné podmienky, podobne ako keď v uplynulých mesiacoch podvodníci vystupovali v mene pošty a prevzatia zásielky podmieňovali prevodom malej sumy. Klient im tak poskytol nielen finančné prostriedky, ale hlavne údaje o svojej platobnej karte. Ak zaevidujete skýkoľvek pokus o podvod, informujte vždy svoju banku a bezodkladne konajte aj v prípade, ak ste podvodníkovi údaje poskytli. Pri podozrení, že banková karta môže byť zneužitá, si ju okamžite zablokujte aj sami - či už v mobilnej aplikácii alebo cez internebanking.