Rozšírená realita (AR) a umelá inteligencia (AI) nám umožnia vyskúšať si počas on-line nakupovania na Instagrame už aj dekoratívnu kozmetiku. Zákazníci si môžu prezrieť instagramový profil vybranej značky, zvoliť určitý produkt a pred nákupom ho vyskúšať pomocou virtuálneho zrkadla.
Medzi prvé značky spoločnosti L'Oréal, ktoré umožnia použitie virtuálneho zrkadla na výber rúžov pri nakupovaní na Instagrame, patria NYX Professional Makeup, Urban Decay, Maybelline New York a Lancôme. Postupne sa bude zapájať čoraz viac značiek s ďalšími druhmi dekoratívnej kozmetiky.
Technologická novinka na nakupovanie s personalizovaným skúšaním v on-line prostredí na platforme spoločnosti Facebook Spark AR bude kombinovaná s aplikáciou ModiFace. „Spoločnosť ModiFace sa posledných desať rokov sústreďuje na využívanie najmodernejších technológií na báze rozšírenej reality a s ich pomocou vyvinula realistický a presný zážitok pri virtuálnom skúšaní dekoratívnej kozmetiky. V čase, kedy je pre spotrebiteľa možnosť nakupovania prostredníctvom sociálnych sietí stále významnejšie, pomôže tento nový krok v rámci našej spolupráce s Facebookom na to, aby bolo nakupovanie kozmetických prípravkov na Instagrame pohodlnejšie, ľahké a zábavné", dodal Parham Aarabi.