Nový formát krátkych videí YouTube Shorts je dostupný už aj na Slovensku. Novinka bola prvýkrát predstavená v septembri 2020 v Indii, v marci tohto roku bola spustená v USA a teraz môžu aj slovenskí používatelia nahrávať, sledovať a zverejňovať krátke 15-sekundové videá len s pomocou mobilného telefónu a doplniť ich krátkym audio doprovodom z katalógu hudby od viac než 250 vydavateľstiev z celého sveta.
YouTube Shorts reagujú na zvyšujúci sa dopyt po krátkom videoobsahu. Sú novým spôsobom, ako sa vyjadriť za menej než 60 sekúnd. Používatelia ich môžu nájsť v špeciálnej záložke v mobilnej aplikácii YouTube. Služba prináša aj nové funkcie ako viacsegmentovú kameru, vďaka ktorej možno spojiť viac videoklipov dokopy, pridávanie textu v jednotlivých fázach videa, filtre pre korekciu farieb a ďalšie možnosti úprav. Shorts sú momentálne k dispozícii v beta verzii. Ďalšie funkcionality budú do budúcnosti pribúdať na základe toho, ako budú tvorcovia produkt používať a aká bude ich spätná väzba.
Najväčšou novinkou YouTube Shorts je možnosť využívať na svoje vlastné krátke videá hudbu z miliardovej knižnice videí na YouTube. Takto vytvorené Shorts potom odkazujú divákov na pôvodné dlhé video, z ktorého vybrané audio pochádza. Používatelia tak môžu vlastnou kreativitou pretvoriť svoj obľúbený obsah a sprostredkovať ho tak novému publiku. Tvorcovia pôvodných videí majú všetko pod kontrolou a môžu využívanie svojich diel v rámci YouTube Shorts úplne zakázať. V knižnici, ktorú môžu používatelia na tvorbu videí využiť, je k dispozícii hudba z labelov a vydavateľstiev skupiny Universal Music, spoločností Sony Music Entertainment a Sony Music Publishing, Warner Music Group a Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars alebo Kobalt.
V posledných troch rokoch spoločnosť vyplatila tvorcom, umelcom a mediálnym domom vyše 30 miliárd dolárov. YouTube navyše oznámil vytvorenie grantového fondu YouTube Shorts Fund v hodnote 100 miliónov dolárov, ktorú plánuje v priebehu rokov 2021 - 2022 rozdeliť práve medzi tvorcov najlepších krátkych videí. Prehrávač YouTube Shorts zaznamenáva v súčasnosti celosvetovo 6,5 miliardy zhliadnutí denne. V nasledujúcich dňoch by mala na Shorts odštartovať tiež globálna kampaň, v rámci ktorej sa YouTube spojil s chlapčenskou k-popovou skupinou BTS.