Neistota v súvislosti s cestovaním do zahraničia u Slovákov pretrvávala aj toto leto, preto väčšina trávila dovolenku v pohodlí domova. Tomu Slováci prispôsobili aj svoj voľný čas, čo sa odzrkadlilo na tovaroch, ktoré doručovali prepravné spoločnosti. Záujem o výrobky pre domácich majstrov či záhradkárov stúpol podľa údajov európskej siete Palletways až o tretinu.
Najnovšie dáta poukazujú na neustály rozmach internetových obchodov počas pandémie koronavírusu. K tým najobľúbenejším sa zaradili práve obchody s tovarom určeným pre domácnosť a záhradu, čo na svojich objednávkach pocítila aj sieť Palletways. Zmeny sa pritom netýkajú len Slovenska, ale od začiatku roka nástup paliet so záhradkárskymi potrebami cítiť vo všetkých európskych depách siete. Podľa Michaela Sterka stúpla preprava výrobkov pre záhradkárov a domácich majstrov zhruba o 30 %: „Zvyčajne sa zákazníci začínajú zaujímať o svoje záhrady, domy či projekty „urob si sám“ začiatkom jari. Tento rok sme však zaznamenali nárast o takýto sortiment oveľa skôr. Pripisujeme to kombinácii vlny nových záhradkárov, domácich majstrov a rastúcemu počtu tých, ktorí v dôsledku pandémie trávia viac času na svojom dvore či záhrade.“
Očakáva pritom, že preprava záhradkárskych potrieb, substrátov, sadeníc či ďalšieho vybavenia pre domácich majstrov na paletách bude pokračovať aj nasledujúce mesiace a tiež počas budúceho roka. Tento rok sa do popredia Slovákov, ktorí trávili dovolenku doma, dostali aj vírivky. Zaznamenaný bol tiež sme výrazný medziročný nárast objemu prepravy produktov vrátane stavebného materiálu, kameniva, obkladov, dlažieb, substrátov a iných potrieb pre záhrady.