Slovenská pošta upozorňuje na ďalší podvod na internete. Podvodníci na portáloch, ktoré sprostredkúvajú kúpu či predaj tovaru, oslovujú predávajúcich predstierajúc záujem o inzerovaný produkt. Ako reálny záujemca si vyžiadajú zaslať tovar poštou s tým, že kúpnu cenu uhradia prevodom na účet. Pošlú pritom link na falošnú webovú stránku.
Falošná webstránka sa podobá oficiálnemu webu Slovenskej pošty, pričom niektoré brandové prvky chýbajú a sú na nej tiež gramatické chyby. Všetky presmerovania na skutočnú stránku pošty pritom fungujú. Ak predávajúci súhlasí s týmto spôsobom platby, podvodník mu oznámi, že zaplatil za tovar aj doručenie a pošle ďalší link, ktorý ho presmeruje na zahraničnú stránku, kde má predávajúci kliknúť na tlačidlo Prijať' a následne zadať všetky údaje z platobnej karty! Slovenská pošta už podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa a nabáda občanov k ostražitosti. Vyzýva ich dôkladne si preveriť, odkiaľ sú maily zaslané. Pochybná adresa phishingových mailov totiž napovedá, že ide o podvod. V prípade, že ste na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, odporúča sa Vám obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Opäť pripomíname, že Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom emailov alebo SMS, ani za colné konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH), ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a DPH – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.