Po niekoľkomesačnom poklese a stagnácii trh s ojazdenými autami v októbri t. r. zažíva mierne oživenie. Na Slovensku ponuka vzrástla o skoro 5.000 áut, v Česku o necelých 8.000, v Maďarsku takmer o 2.000 a v Poľsku o vyše 9.000 vozidiel. K zlepšeniu situácie na sekundárnom trhu výrazne prispieva dovoz ojazdených áut zo štátov západnej Európy, ktorý je už od júna tohto roku vyšší než v rovnakom období predcovidového roku 2019.
Vyplýva to z analýzy trhu, ktorú pravidelne spracováva spoločnosť AURES Holdings. „Časť majiteľov, ale aj firiem nechce dlhšie čakať, hoci nákup nového vozidla je sťažený „čipovou krízou“ a dodacie lehoty nových áut sa pohybujú okolo jedného roka aj viac. Aj napriek tomu je na trhu stále výrazne menej áut, než tomu bolo v predošlých rokoch. V tejto chvíli sa však nedá s istotou povedať, či ide iba o momentálny výkyv, alebo sa situácia na sekundárnom trhu začína stabilizovať. Napríklad dovozy áut sú veľmi citlivé na počasie a prvý sneh väčšinou znamená ich výrazný pokles“, komentuje aktuálnu situáciu na trhu Petr Vaněček.
Najčastejšie ponúkaným automobilom na Slovensku a v Česku ostáva Škoda Octavia ( 3.484 ks a 8.890 ks), v Poľsku a Maďarsku Opel Astra (6.864 ks a 1.814 ks). Stredná hodnota veku bola v októbri najvyššia pri vozidlách predávaných v Poľsku (12,3 roka), nasleduje Maďarsko (11,5 roka), Česko (10,1 roka) a najmladšie boli vozidlá na Slovensku (9,8 roka). Stav tachometra je opäť najvyšší v Poľsku (medián 181.600 km), najmenej ojazdené sú vozidlá v Česku (medián 149.000 km). Najdrahšie ojazdené vozidlá sú aktuálne na Slovensku, kde je medián 7.000 EUR, nasleduje Česko s mediánom 6.640 EUR, Maďarsko 6.070 EUR a najlacnejšie sú v Poľsku, kde je stredná hodnota ceny 4.765 EUR.