Blíži sa zima, motoristi by preto nemali ignorovať prípravu a zimnú výbavu svojho auta, aby mohli aj v nehostinných podmienkach cestovať bezpečne. Základom sú vhodné zimné pneumatiky s dostatočnou hĺbkou dezénu – minimum je 4 mm. Správne pneumatiky majú podstatne lepší záber pri rozjazde na snehu a ľade, lepšie držia na klzkom povrchu a výrazne skracujú brzdnú dráhu.
V zimnom období je všeobecne výhoda na strane áut s benzínovým motorom, pretože benzín na rozdiel od nafty netuhne, benzínové autá sa v porovnaní s dieselovými oveľa rýchlejšie zahrejú a teda skôr kúria. Ak si zaobstaráte auto s naftovým motorom, počítajte s tým, že nafta je na mrazy veľmi citlivá a s teplotami pod -10 °C sa začínajú problémy. Preto sa odporúča do nafty pridávať zimné aditívum alebo tankovať na tých čerpacích staniciach, kde predávajú naftu uspôsobenú na zimnú prevádzku. Dôležitá je tiež výmena kvapalín v ostrekovačoch a chladiči za nemrznúcu, ošetrenie tesnenia aj karosérie vozidla a pravidelná kontrola dobitia akumulátora. Nemrznúca zmes do ostrekovačov by mala byť aspoň na -10 °C. Chladiaca sústava by potom mala byť naplnená zmesou na – 25 °C. Gumové tesnenia dverí a okien je vhodné pred zimou ošetriť špeciálnym prípravkom proti primŕzaniu, čo obzvlášť ráno ušetrí veľa času a nervov, ak parkujete celú noc vonku. Odborníci z AAA AUTO odporúčajú nosiť pri sebe rozmrazovač, pretože môžu zamrznúť mechanické zámky, prípadne sa cez noc môže vybiť batéria a potom nepomôže ani diaľkové ovládanie centrálneho zámku.
Toto sú len základy prípravy vozidla na zimu. Je dobré si nechať skontrolovať aj stav akumulátora, brzdy, olej, podvozok, sklá, osvetlenie a povinnú zimnú výbavu či ošetriť karosériu. Nutnou výbavou automobilu na zimu sú predovšetkým štartovacie káble, snehové reťaze, škrabka na sneh, lopatka a tiež deka na zahriatie. „Osobne odporúčam kúpiť si na dlhšiu cestu aj zásobu jedla a pitia, pretože uviaznutie v kolóne na niekoľko hodín nemusí byť pri kalamitnej situácii žiadnou výnimkou. V zime sa oplatí udržiavať dostatočnú hladinu paliva v nádrži alebo so sebou v kufri voziť kanister s palivom na doliatie. Stojace auto s naštartovaným motorom spotrebuje odhadom 2 litre paliva za hodinu“, uzatvára Petr Vaněček.