Privátnou značkou je označená štvrtina potravín v obchodoch na Slovensku. Medzi nimi je podiel slovenských výrobkov menší ako medzi značkovými výrobkami. Najväčšie zastúpenie privátnych značiek v maloobchode má Lidl (50,5 %), Kaufland (22,6 %) a COOP Jednota (19,9 %). Naopak najnižší podiel privátnych značiek je v sieti predajní Terno (3,9 %).
Najvyšší podiel privátnych značiek je v kategórii mlieko (60 %), nasledujú mäsové výrobky balené, nemrazené (43 %) a mliečne výrobky – prírodné syry (41 %). Najmenší podiel privátnych výrobkov je v kategóriách pivo, víno, liehoviny a destiláty a cukrovinky nečokoládové. Podiel privátnych značiek v tomto roku dosiahol podľa prieskumu Potravinárskej komory Slovenska (agentúra Go4Insight, marec 2021, vzorka 360 predajní maloobchodných sietí na celom Slovensku, 8 potravinových reťazcov) 25,1 %, pričom oproti roku 2020 narástol o 0,9 percentuálneho bodu (p. b.). Oproti roku 2015 narástol o 5 p. b.
Privátne potraviny sú najviac zastúpené v diskontných predajniach s podielom 51 % a v hypermarketoch s 21 %. V malých predajniach a supermarketoch je podiel privátnych značiek najnižší. Najnižší podiel privátnych výrobkov je v Bratislavskom kraji (18 %) a v Košickom kraji (20 %). Pri podiele 25 % privátnych značiek je 17 % zahraničných privátnych značiek a 8 % slovenských. Zahraničných výrobcov privátnych značiek podľa prieskumu preferuje reťazec Lidl, ale aj Kaufland. Ostatné reťazce majú vyvážený podiel zahraničných a slovenských privátnych značiek. Jedine reťazec COOP Jednota vyrába väčšinu privátnych značiek na Slovensku. Značkové výrobky majú o niečo vyšší podiel slovenských výrobkov.