Digitálna komunikácia, on-line predaj a sociálne siete sú považované za ideálne oblasti pracovného uplatnenia mladých ľudí. Facebook v súčasnosti využíva 3,6 miliardy ľudí, Instagram 1,4 miliardy a WhatsApp má 2 miliardy používateľov, najnovšia alternatíva – TikTok má už jednu miliardu. Slováci podľa najnovších prieskumov trávia denne okolo 3 hodiny na sociálnych sieťach a svoj żivot si bez nich nedokážu predstaviť.
„Digitálny marketing je neodmysliteľnou súčasťou dnešnej modernej doby a je spojený s používaním informačných technológii, akými sú internet, smartfón, tablet a ďalšie mobilné zariadenia. Je samozrejmé, že nielen nadnárodné firmy, ale aj lokálne slovenské, sa snažia práve na nich osloviť svojich potenciálnych zákazníkov a predať im svoje produkty a služby. Preto hľadajú pracovníkov, ktorí im s tým pomôžu“, vysvetľuje riaditeľ Graftonu. Podľa štatistiky Eurostat (2020) používalo v Európskej únii v roku 2019 vo svojej marketingovej komunikácii sociálne siete až 48 % z celkového počtu spoločností. Digitálny marketing má teda veľký potenciál rozvoja a svoje uplatnenie v ňom nájdu práve mladí ľudia. Ako dodáva špecialista personálnej agentúry: „Mladí ľudia majú vyššiu digitálnu gramotnosť aj technologické zručnosti, aby zastali pozície týkajúce sa digitálneho marketingu, ktorý nielen na Slovensku neuveriteľne rastie. Vedia sa rýchlo zorientovať v nových funcionalitách aplikácií, navyše im je bližšia aj komunikácia s cieľovou skupinou.“
Pre tých, ktorí sa chcú venovať tejto oblasti, má Grafton aj ďalšiu pozitívnu správu – z ich mzdového prieskumu vyplynulo, že social media marketing manažér mesačne zarobí 1.500 až 2.400 eur a digital marketingový manažér od 1.700 až do 3.200 eur mesačne (Mzdový prieskum 2021, Grafton Slovakia).