Blížiace sa vianočné sviatky umocnené lockdownom motivujú Slovákov nakupovať cez internet. To využívajú podvodníci, ktorí opäť vystupujú v mene Slovenskej pošty a žiadajú údaje o platobných kartách. Na akékoľvek podozrivé maily či SMS správy nereagujte!
Už približne 30 rôznych typov podvodných emailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty, vyzývajú na úhradu platieb za doručenie zásielky, na zmenu doručenia či uloženia zásielky, v ostatnom čase aj na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť. Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom emailov alebo SMS, a to ani za colné konanie či DPH! Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.
Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov, aby si dôkladne preverili, odkiaľ je e-mail zaslaný. Pochybná adresa phishingových mailov totiž jasne napovedá, že ide o podvod. Klienti môžu nájsť ukážky podvodných mailov a SMS na webovej stránke posta.sk.