Počas náročného roka ľudia kvôli pandémii naďalej obmedzovali osobný kontakt. Pritom hľadajú aj zábavné spôsoby, ako zostať v kontakte. Napr. posielajú pozdravy, pričom používajú objektív, vďaka ktorému vyzerajú ako tiger, alebo podporujú značky obľúbeným vizuálnym vyjadrením. Podľa analýzy Viber Lens použilo objektívy pre médiá (obrázky či videá) už vyše 7,3 milióna používateľov, pričom v aplikácii bolo vytvorených viac než 50 miliónov snímok.
V roku 2021 si rozšírenú realitu pomocou AR Lens častejšie užili ženy, ktoré tvoria 46 % mesačne aktívnych používateľov (MAU) Viberu a predstavujú 56 % používateľov objektívov. Ženy tiež častejšie ako muži použili a odoslali médiá: 59 % žien používajúcich Lenses používa médiá a 30 % z nich ich posiela, zatiaľčo 55 % mužov používajúcich Lenses používa médiá a 27 % z nich ich posiela. Ktoré objektívy patria medzi najpoužívanejšie? Najobľúbenejšou bola šošovka Cartoon Face, ktorá cez fotku používa veľké, rozžiarené oči a dlhý jazyk. Módne časopisy propagovali červené vlasy ako farebný trend pre rok 2021 a tento trend sa preniesol aj do filtrov rozšírenej reality, keďže Red Head - objektív, ktorý používateľovi urobí dlhé červené vlasy - bol druhým najobľúbenejším objektívom Viber. Na treťom mieste sa umiestnila šošovka Halloween Elements, ktorá používateľovi na tvár nasadí strašidelnú masku. Veľkej popularite sa tešila aj šošovka Tiger Lens, vytvorená v rámci partnerstva so Svetovým fondom na ochranu prírody (WWF), pričom v niektorých regiónoch objektívy s ohrozenými zvieratami viedli až k príspevku pre WWF.
Prieskum ukázal, že nielen najmladšia veková skupina rada používa AR objektívy vo svojich chatoch. Veková skupina 30 - 40 rokov tvorila najväčší segment používateľov Lens (23 %), tesne nasledovali používatelia vo vekovej skupine 40 - 60 rokov (18 %). Používatelia mladší ako 17 rokov predstavovali 13 % používateľov aplikácie Lens. Na začiatku školského roka bol na Slovensku spustený herný objektív, ktorý sa ukázal ako najobľúbenejší z celého portfólia Viber u Slovákov. Takmer 200 tisíc používateľov použilo profesijný objektív a snažilo sa zistiť, aké bude ich budúce povolanie. V aplikácii Viber sa objavil aj špeciálny výber sviatočných sezónnych objektívov od milých jeleňov a zábavných saní až po pekné mrazené kráľovné, aby boli vaše sviatky živšie a zábavnejšie.