Rast nákupu cez sociálne médiá bude poháňať najmä generácia Z a mileniáli. Nová štúdia spoločnosti Accenture ukazuje, že tento segment predaja tovaru a služieb, ktorého hodnota aktuálne dosahuje 492 miliárd dolárov, by mal do roku 2025 rásť trikrát rýchlejšie ako tradičný e-commerce a dosiahnuť 1,2 bilióna dolárov.
Segment ,,social commerce” otvára nové možnosti, ktoré kompletne menia zákaznícku skúsenosť. Celý proces od vyhľadávania produktu až po jeho vloženie do košíka sa uskutočňuje priamo na platforme sociálneho média. Podľa prieskumu až 64 % opýtaných, ktorí sociálne médiá používajú, zrealizovali v minulom roku aspoň jeden nákup. Accenture preto odhaduje, že na sociálnych médiách nakupovali takmer 2 miliardy ľudí. Pre značky a platformy to prináša nové príležitosti a zdroje príjmov. Viac ako polovica (59 %) respondentov označila za pravdepodobnejšie, že by na sociálnej sieti podporila nákupom menších obchodníkov, ako keď bežne nakupujú na webe. Ďalším benefitom je budovanie lojality – 63 % opýtaných uviedlo, že by opäť nakúpilo u toho istého predajcu. „Social commerce posilňuje postavenie menších značiek a jednotlivcov a núti veľké značky prehodnotiť svoju relevantnosť. Kľúčové je nastaviť podnikanie na sociálnej sieti správne. Tvorcovia, predajcovia a značky by mali priniesť svoje produkty a služby tam, kde sa v súčasnosti nachádza spotrebiteľ“, uviedol David Gawlowski.
Ako to bolo aj v prípade dnes už tradičného on-line nakupovania, najväčšou prekážkou pre široké prijatie je dôvera. Polovica opýtaných sa obáva, že nákupy na sociálnych sieťach nebudú spoľahlivo chránené a za problém považuje aj reklamácie.
Accenture Research navrhla a realizovala on-line prieskum na vzorke 10.053 používateľov sociálnych médií v Číne, Indii, Brazílii, USA a Veľkej Británii v období od 12. augusta do 3. septembra 2021. V období od 26. mája do 2. júna 2021 tiež uskutočnila detailné rozhovory s nakupujúcimi a predajcami zo spomínaných trhov.