Podvodníci prichádzajú stále s novými spôsobmi, ako vylákať peniaze od ľudí na internete. Častokrát zneužívajú mená a vizuál napríklad bánk, platobných spoločností alebo kuriérskych firiem, čím chcú zvýšiť svoju dôveryhodnosť v očiach bežných ľudí. Rôzne druhy podvodov sa šíria napríklad prostredníctvom e-mailov, SMS správ, ale aj cez komunikačné aplikácie typu WhatsApp. Ich spoločným znakom je, že sa pod rôznymi zámienkami snažia z ľudí vylákať platbu alebo údaje z platobnej karty.
Ako to celé prebieha? Fiktívny kupujúci predstiera záujem o tovar, pričom obchod chce zrealizovať prostredníctvom kuriérskej spoločnosti. Tá má podľa neho zabezpečiť prevzatie zásielky aj prevod finančných prostriedkov. Predávajúcemu pošle link na webovú stránku, ktorá kopíruje vizuál spoločnosti DPD. Formulár na stránke od predávajúceho žiada vyplnenie údajov z platobnej karty pod zámienkou, že je to potrebné na pripísanie kúpnej sumy. Takúto službu spoločnosť DPD neposkytuje, radí na podobné ponuky nereagovať a nikdy nezadávať platobné údaje do formulárov na neznáme linky.
Ako nenaletieť podvodníkom:
- Spoločnosť DPD nikdy nežiada o zaslanie peňažných prostriedkov na účet uvedený v maile ani o vyplnenie bankových údajov v zaslaných odkazoch. Akékoľvek platby za tovar alebo doručenie prebiehajú priamo na stránke e-shopu pri objednávke, alebo pri doručení tovaru u kuriéra.
- Buďte opatrní, ak predávate veci cez internet a nevypĺňajte svoje bankové údaje v odkazoch zaslaných súkromnými osobami.
- Rovnako buďte opatrní pri úhradách neočakávaných služieb alebo zásielok, ktoré neviete identifikovať. Mailom priamo od kuriérskej spoločnosti vám môže prísť žiadosť o úhradu cla pri nákupoch mimo EÚ. V takomto prípade by ste mali vedieť zásielku a oprávnenosť požiadavky identifikovať.