Už tento víkend štartuje nový ročník Formule 1 a prináša viacero zmien. Do platnosti vstúpia napr. nové technické regulácie, ktoré zmenia vzhľad monopostov. Inovácie obnovujú winglety nad kolesami a kryty kolies, ktoré boli naposledy použité v roku 2009 s účelom lepšie smerovať vzduch, pričom zaistia dostatočný prítlak v blízkosti iného vozidla. Aerodynamike majú pomôcť aj 18-palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami. Tieto novinky okrem vyššie spomínaného, ovplyvnia aj vzhľad predného a zadného spojleru.
Mení sa tiež plochý tvar podlahy monopostu. Túto zmenu prinesú Venturiho tunely. Počas vývoja sa však bral ohľad aj na bezpečnosť jazdcov. Nový podvozok má podľa predpisov zvládnuť absorbovať až o 48 % viac energie v prípade čelného nárazu a o 15 % viac energie pri náraze zozadu. Tieto nové bezpečnostné regulácie však znamenajú, že hmotnosť monopostu sa zvýši o 5 %. To znamená že váha porastie z pôvodných 752 kilogramov až na 790 kilogramov.
Všetky najnovšie technické pravidlá boli určené už pre rok 2021, vplyvom pandémie koronavírusu sa presunuli na rok 2022. Pozastavený je aj vývoj motorov, a to do roku 2025. Nové pravidlá boli navrhnuté s cieľom zdokonaliť závodenie. Pravidlá umožňujú monopostom ísť bližšie k sebe, čo má viesť k súbojom koleso na koleso a väčšiemu počtu manévrov na predbiehanie. Vyššie spomínaná úprava teda rieši situáciu, ktorá nastáva, keď monopost stráca prítlak pri blízkej jazde za iným monopostom. Číselne sa jedná o zmenu z pôvodných 35 % straty prítlaku 20 metrov za iným monopostom na stratu štyroch percent. Pri jazde desiatich metrov za iným monopostom je strata z pôvodných 47 % upravená na 18 %.