utorok 15. marca 2022

TOP: Obľúbené značky podľa tweetov

Bez používania smartfónov, tabletov či laptopov už nevydržíme ani jeden deň. Podľa údajov Statistica je aktuálne na celom svete 4,66 miliardy aktívnych používateľov internetu, z ktorých mnohí pravidelne využívajú služby a produkty viacerých technologických značiek. Ktoré z nich sú práve najobľúbenejšie?

So zámerom zistiť popularitu jednotlivých technologických značiek zrealizoval money.co.uk analýzu na Twitteri pomocou on-line analytického nástroja SEMrush. Porovnal tisícky tweetov, v ktorých sa o technologických značkách najčastejšie hovorilo pozitívne alebo negatívne. Na vytvorenie zoznamu analyzovaných značiek boli použité údaje Statista a The Teal Mango – výsledkom bol zoznam 26 najlepších svetových značiek podľa hodnoty v USD ($), ktorý sa po vylúčení Apple kvôli potenciálnemu rozporuplnému výkladu zúžil na konečných 25 značiek. Následne sa využil on-line analytický nástroj SEMrush na zhromažďovanie údajov z Twitteru o každej technologickej značke. Súbor 107.811 tweetov spomínajúcich každú technologickú značku bol členený na pozitívne, neutrálne a negatívne nálady. Údaje boli extrahované z Twitteru 14. februára 2022.

Pozitívne tweety
#1 Huawei: Na prvom mieste je čínsky technologický gigant so 65,4 % pozitívnych tweetov. Napriek negatívnym správam o bezpečnosti zariadení tejto značky výsledky ukazujú opak. Ako druhý najväčší výrobca smartfónov na svete je Huawei určite významným hráčom v globálnom technologickom svete.
#2 Google: Na druhom mieste je ďalší celosvetový giganť, pričom 64,5 % tweetov bolo pozitívnych. Google sa stal natoľko dominantným technologickým gigantom, že sa dokonca stal termínom v Oxfordskom anglickom slovníku .#1 Huawei: Na prvom mieste je čínsky technologický gigant so 65,4 % pozitívnych tweetov. Napriek negatívnym správam o bezpečnosti zariadení tejto značky výsledky ukazujú opak. Ako druhý najväčší výrobca smartfónov na svete je Huawei určite významným hráčom v globálnom technologickom svete.
#3 Salesforce: Tretie miesto patrí uznávanej cloudovej softvérovej spoločnosti známej tým, že podnikom umožňuje efektívne riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM). Dosiahla 58,4 % pozitívnych tweetov.

Negatívne tweety
V centre pozornosti negatívnych tweetov bola značka Sony – získala najviac (26,3 %) negatívnych tweetov, nasleduje Intel (24,7 %) a potom Facebook (23,0 %).

Poradie

Značka

% pozitívne tweety 

% neutrálne tweety

% negatívne tweety

1.

Huawei

65.4%

21.4%

13.2%

2.

Google

64.5%

23.4%

12.1%

3.

Salesforce

58.4%

31.3%

10.3%

4.

Nvidia

56.5%

29.3%

14.2%

5.

Oracle

55.0%

29.7%

15.3%

6.

Xiaomi

54.8%

33.7%

11.5%

7.

Microsoft

53.8%

26.4%

19.8%

8.

Cisco

53.7%

35.1%

11.2%

9.

Adobe

53.7%

30.9%

15.4%

10.

Qualcomm

52.8%

37.7%

9.5%


Expert na osobné financie Salman Haqqi radí, čo treba zvážiť pri nákupe technológie:
1. Definujte svoje požiadavky podľa rozpočtu – Pri toľkých značkách a modeloch, ktoré sú k dispozícii, je ťažké určiť najlepšiu voľbu. Dobrým prvým krokom je zadefinovať si rozpočet podľa kritérií, ktoré potrebujete spolu so zoznamom potreby versus túžby. Pomôžu zúžiť najvhodnejšie možnosti.
2. Porovnanie cien – Porovnanie cien medzi technickými značkami podobných produktov môže pomôcť ušetriť peniaze. Nástroje na porovnávanie cien, napríklad Nákupy Google , uľahčia porovnanie rôznych produktov za najlepšiu dostupnú cenu.
3. Porovnanie špecifikácií – Technické produkty vyžadujú veľa odborných znalostí a webové stránky na porovnávanie špecifikácií, napríklad Versus.com, poskytujú ich porovnanie od mobilných telefónov po počítače, herné konzoly a ďalšie.