Bez používania smartfónov, tabletov či laptopov už nevydržíme ani jeden deň. Podľa údajov Statistica je aktuálne na celom svete 4,66 miliardy aktívnych používateľov internetu, z ktorých mnohí pravidelne využívajú služby a produkty viacerých technologických značiek. Ktoré z nich sú práve najobľúbenejšie?
So zámerom zistiť popularitu jednotlivých technologických značiek zrealizoval money.co.uk analýzu na Twitteri pomocou on-line analytického nástroja SEMrush. Porovnal tisícky tweetov, v ktorých sa o technologických značkách najčastejšie hovorilo pozitívne alebo negatívne. Na vytvorenie zoznamu analyzovaných značiek boli použité údaje Statista a The Teal Mango – výsledkom bol zoznam 26 najlepších svetových značiek podľa hodnoty v USD ($), ktorý sa po vylúčení Apple kvôli potenciálnemu rozporuplnému výkladu zúžil na konečných 25 značiek. Následne sa využil on-line analytický nástroj SEMrush na zhromažďovanie údajov z Twitteru o každej technologickej značke. Súbor 107.811 tweetov spomínajúcich každú technologickú značku bol členený na pozitívne, neutrálne a negatívne nálady. Údaje boli extrahované z Twitteru 14. februára 2022.
Pozitívne tweety
#1 Huawei: Na prvom mieste je čínsky technologický gigant so 65,4 % pozitívnych tweetov. Napriek negatívnym správam o bezpečnosti zariadení tejto značky výsledky ukazujú opak. Ako druhý najväčší výrobca smartfónov na svete je Huawei určite významným hráčom v globálnom technologickom svete.
#2 Google: Na druhom mieste je ďalší celosvetový giganť, pričom 64,5 % tweetov bolo pozitívnych. Google sa stal natoľko dominantným technologickým gigantom, že sa dokonca stal termínom v Oxfordskom anglickom slovníku .#1 Huawei: Na prvom mieste je čínsky technologický gigant so 65,4 % pozitívnych tweetov. Napriek negatívnym správam o bezpečnosti zariadení tejto značky výsledky ukazujú opak. Ako druhý najväčší výrobca smartfónov na svete je Huawei určite významným hráčom v globálnom technologickom svete.
#3 Salesforce: Tretie miesto patrí uznávanej cloudovej softvérovej spoločnosti známej tým, že podnikom umožňuje efektívne riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM). Dosiahla 58,4 % pozitívnych tweetov.
Negatívne tweety
V centre pozornosti negatívnych tweetov bola značka Sony – získala najviac (26,3 %) negatívnych tweetov, nasleduje Intel (24,7 %) a potom Facebook (23,0 %).
Poradie |
Značka |
% pozitívne tweety |
% neutrálne tweety |
% negatívne tweety |
1. |
Huawei |
65.4% |
21.4% |
13.2% |
2. |
Google |
64.5% |
23.4% |
12.1% |
3. |
Salesforce |
58.4% |
31.3% |
10.3% |
4. |
Nvidia |
56.5% |
29.3% |
14.2% |
5. |
Oracle |
55.0% |
29.7% |
15.3% |
6. |
Xiaomi |
54.8% |
33.7% |
11.5% |
7. |
Microsoft |
53.8% |
26.4% |
19.8% |
8. |
Cisco |
53.7% |
35.1% |
11.2% |
9. |
Adobe |
53.7% |
30.9% |
15.4% |
10. |
Qualcomm |
52.8% |
37.7% |
9.5% |
Expert na osobné financie Salman Haqqi radí, čo treba zvážiť pri nákupe technológie:
1. Definujte svoje požiadavky podľa rozpočtu – Pri toľkých značkách a modeloch, ktoré sú k dispozícii, je ťažké určiť najlepšiu voľbu. Dobrým prvým krokom je zadefinovať si rozpočet podľa kritérií, ktoré potrebujete spolu so zoznamom potreby versus túžby. Pomôžu zúžiť najvhodnejšie možnosti.
2. Porovnanie cien – Porovnanie cien medzi technickými značkami podobných produktov môže pomôcť ušetriť peniaze. Nástroje na porovnávanie cien, napríklad Nákupy Google , uľahčia porovnanie rôznych produktov za najlepšiu dostupnú cenu.
3. Porovnanie špecifikácií – Technické produkty vyžadujú veľa odborných znalostí a webové stránky na porovnávanie špecifikácií, napríklad Versus.com, poskytujú ich porovnanie od mobilných telefónov po počítače, herné konzoly a ďalšie.