Pri kúpe jazdeného auta cez internet si ľudia vyberajú vozidlá s nižším počtom kilometrov a zároveň sú ochotní investovať viac. Časť nákupov jazdených áut cez internet nahrádza aj pôvodne plánované obstaranie nového vozidla, kedy ľudia nie sú ochotní akceptovať dlhé čakacie doby. Vyplýva to z porovnania údajov Carvago s celkovou situáciou v niektorých krajinách, v ktorých pôsobí, a to prostredníctvom analytického nástroja ⍺lpha.
Zostatková hodnota jazdených automobilov je väčšinou podmienená ich vekom a počtom najazdených kilometrov. Nie je prekvapujúce, že jazdené vozidlá v západnej Európe sú mladšie v porovnaní s ekonomicky menej silným Východom. Rozdiely však zostávajú aj po dlhých rokoch členstva v EÚ výrazné. Zatiaľčo jazdené autá ponúkané na predaj v Nemecku a Taliansku mali vlani zvyčajne štyri roky, v Českej republike boli o rok staršie, avšak v Poľsku bol priemer až o päť rokov vyšší. Aj západné krajiny však výrazne prekonal on-line predaj: medián roku prvej registrácie vozidiel predaných prostredníctvom Carvago bol 2019. Čiže najčastejšie predávané autá on-line mali len 2 roky.
Vyššie očakávania on-line zákazníkov sa ešte lepšie prejavujú v počte najazdených kilometrov. Medián najazdených kilometrov predávaných jazdeniek v Poľsku je trikrát vyšší ako v Nemecku a v Taliansku a takisto výrazne vyšší ako v Českej republike. Na porovnanie, zákazníci Carvago často kupujú autá, ktoré ešte neprešli prvou plánovanou údržbou – ich medián najazdených kilometrov je len niečo vyše 26.000 km. Mediánová cena automobilov predaných prostredníctvom Carvago bola v minulom roku 26.908 eur, čo výrazne prevyšuje cenovú úroveň všetkých analyzovaných trhov vrátane Nemecka.
Porovnanie veku, počtu najazdených kilometrov a cien (mediánové hodnoty)
Trh | CZ | DE | IT | PL | Carvago |
Rok registrácie | 2016 | 2017 | 2017 | 2012 | 2019 |
Najazdené km | 93 684 | 46 086 | 59 000 | 140 000 | 26 350 |
Cena (€) | 12 249 | 18 251 | 15 800 | 7 808 | 26 908 |
Preferencie zákazníkov zároveň na mikroekonomickej úrovni potvrdzujú makroekonomické zistenie, že záujem o životné prostredie rastie s príjmom. Zákazníci si častejšie ako priemer vyberajú elektrifikované vozidlá s výrazne nižšími alebo dokonca nulovými emisiami výfukových plynov.
Podiel elektromobilov a hybridov na predajoch jazdených vozidiel
Trh | CZ | DE | IT | PL | Carvago |
Podiel (%) | 1.85 | 3.39 | 3.77 | 1.89 | 6.11 |
Trh CZ DE IT PL Carvago
Rok registrácie 2016 2017 2017 2012 2019
Najazdené km 93 684 46 086 59 000 140 000 26 350
Cena (€) 12 249 18 251 15 800 7 808 26 908
Preferencie zákazníkov zároveň na mikroekonomickej úrovni potvrdzujú makroekonomické zistenie, že záujem o životné prostredie rastie s príjmom. „Naši zákazníci si častejšie ako priemer vyberajú elektrifikované vozidlá s výrazne nižšími alebo dokonca nulovými emisiami výfukových plynov,“ hovorí Jakub Šulta.
Podiel elektromobilov a hybridov na predajoch jazdených vozidiel
Trh CZ DE IT PL Carvago
Podiel (%) 1.85 3.39 3.77 1.89 6.11
*Podiel zahŕňa batériové elektrické vozidlá, ako aj rôzne typy hybridných pohonov.