Slovenská pošta upozornila na nový typ podvodu, pri ktorom podvodníci volajú z utajených čísel, predstavia sa ako zamestnanci pošty a volanému tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčší obnos peňazí. Odvolávajú sa na nový zákon či vyhlášku, podľa ktorých môžu u seba peniaze držať najviac 5 dní, no keďže ide o väčšiu sumu peňazí, treba rýchlo zaplatiť poistenie. Cieľom podvodníkov je opäť získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch.
Slovenská pošta zaznamenala tiež už vyše 30 rôznych typov podvodných emailov. Adresáta vyzývajú na úhradu platieb za doručenie zásielky, na zmenu doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť. Meno pošty je zneužívané aj pri kúpe rozličného tovaru cez inzertné portály, pričom podvodníci sa snažia získať údaje z platobných kariet inzerujúcich občanov, najskôr kontaktujú predajcu cez aplikáciu WhatsApp, ponúkajú vytvorenia objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze. Najnovšie podvodníci nabádajú za symbolické 2 eurá kúpiť náhodne vybranú nedoručenú zásielku. Pošta údajne takto zozbierané peniaze použije na humanitárnu pomoc!
Na podozrivé telefonáty či správy radšej nereagujte a najmä nikdy neposkytujte údaje o platobných kartách či bankových účtoch, aby ste neprišli o peniaze. V prípade, že ste na podvodné pokusy už zareagovali a bola vám spôsobená škoda, obráťte sa na orgány činné v trestnom konaní.