Národná banka Slovenska upozorňuje na svojich webových stránkach na podvodné konanie, kedy podvodníci pod rôznymi zámienkami (napríklad prisľúbenie úveru, podanie informácií o produktoch, informovanie o údajnom zablokovaní účtu) kontaktujú spotrebiteľov, pričom sa predstavujú alebo podpisujú ako zamestnanci alebo organizačné útvary Národnej banky Slovenska.
Najčastejšie dochádza k osloveniu cez sociálne siete, emailom, ale aj priamo telefonicky či správami prostredníctvom rôznych aplikácií. Praktiky podvodníkov sú rôznorodé, môže ísť o ponuku úveru, ale aj vyhrážky o údajnom zablokovaní účtu, ak spotrebiteľ nezaplatí „pokutu“ ako výsledok fiktívnej kontroly. Národná banka Slovenska pritom nikdy nekontaktuje spotrebiteľov ohľadne ponuky úverov, pôžičiek alebo iných služieb a už vôbec nie prostredníctvom emailov, sociálnych sietí alebo aplikácií (Messenger, WhatsApp, Viber).
Vzhľadom na skutočnosť, že sú veľmi rozšírené rôzne podvodné aktivity, Národná banka Slovenska radí obozretnosť a neodporúča ďalšiu komunikáciu s odosielateľom podvodných správ. Ak sa stretnete s ponukou, reklamou alebo stránkou, ktorá vám ponúka rôzne výhodné služby či úver, v prvom rade si zistite, o akú spoločnosť ide a prípadne si o spoločnosti vyhľadajte informácie na internete. Na tento účel môžete využiť aj internetovú stránku subjekty.nbs.sk a overiť si, či daný subjekt dohliada Národná banka Slovenska alebo iný zahraničný dohliadací orgán, a či môže podnikať v danej oblasti na Slovensku.