Blížiaci sa Svetový deň elektrických vozidiel (9. september) je príležitosťou na propagáciu dôležitého spôsobu zníženia uhlíkovej stopy motoristov. Čo sa však vodiči stále snažia márne pochopiť? Ide o niektoré symboly na prístrojovej doske, napríklad „upozornenie na chodcov “ alebo „iba elektrický režim“ u hybridných vozidiel - 5 z 10 najčastejšie nepochopených symbolov.
„Elektrická porucha“ bol najčastejšie nesprávne interpretovaný symbol na prístrojovej doske, pričom 4 z 5 (80 %) vodičov v Európskej únii nedokážu rozpoznať jej ikonu. Vyplýva to z nedávnej štúdie Confused.com (vyše 2.000 motoristov v celej EÚ) s cieľom určiť najmätúcejšie symboly / ikony na palubnej doske auta. Vyskytuje sa iba v elektromobiloch, signalizuje poruchu batérie, motora alebo kabeláže. Ikona bola nesprávne interpretovaná o 12 percentuálnych bodov viac ako „pripravený na jazdu“, ďalší mätúci symbol na prístrojovej doske v elektromobiloch. Najčastejšie ho rozpoznali talianski motoristi, takmer 7 z 10 (69 %) opýtaných vodičov. Na druhej strane vodiči v Luxembursku poznali tento symbol najmenej, len niečo vyše 1 z 10 (12 %).
Takmer 4 z 5 vodičov v EÚ (77 %) nevedeli rozpoznať druhú najviac mätúcu ikonu „ukazovateľ automatického sklzu“. Umožnenie hybridným vozidlám zachovať si rýchlosť bolo najpresnejšie interpretované v Poľsku (34 %). Symbol bol najviac mätúci v hybridných autách; o 17 percentuálnych bodov viac ako „iba elektrický režim“ (60 %) a o 23 % viac ako „upozornenie na chodcov“ (53 %). „Pripravený na jazdu“ obsadil tretiu pozíciu, pričom dve tretiny (68 %) vodičov v EÚ tomuto symbolu nerozumejú. Informuje vodiča, že vozidlo je pripravené, čo je nevyhnutné kvôli notoricky tichým motorom elektromobilov. Ikone s najväčšou pravdepodobnosťou rozumeli belgickí vodiči s 39% správnych odpovedí. To je o 18 percentuálnych bodov viac ako u vodičov na Malte, kde bol symbol rozpoznaný najmenej (79 % nesprávnych odpovedí). „Protiblokovací systém bŕzd“ bol najviac nepochopeným symbolom na palubnej doske v benzínovom aute, pretože viac ako tretina (35 %) vodičov v EÚ ho nerozpoznala.