dTest sa tentokrát sústredil na test zimných pneumatík s populárnymi rozmermi 185/65 R15 a 215/60 R16. Pätnásťpalcové sa hodia najmä na menšie vozidlá, napríklad Škoda Fabia či Volkswagen Polo a šestnástky pre zmenu dobre sadnú menším SUV modelom. Testovací program zostal rovnaký ako v minulosti. Merala sa výdrž gúm, zisťoval sa vplyv pneumatík na spotrebu pohonných hmôt a nezabudlo sa ani na hlučnosť. „Výsledky nás veľmi nepotešili, v každej zo skupín totiž môžeme s pokojným svedomím odporučiť iba štvoricu výrobkov. Bohužiaľ, v celkovom hodnotení sme museli udeliť aj niekoľko dostatočných a nedostatočných známok,“ dodala Hana Hoffmannová. Za najväčším počtom neúspešných modelov bol test jazdy na mokrom povrchu. 15-palcové čínske pneumatiky Wanli SW611 na mokrom asfalte a betóne úplne prepadli. Ich brzdná dráha na asfalte merala skoro 48 a na betóne takmer 50 metrov. K tomu treba pripočítať tragickú ovládateľnosť a pomerne vysokú náchylnosť na aquaplaning. Na porovnanie - najlepšie v tomto ohľade dopadli Bridgestone Blizzak LM005, pri ktorých laboratóriá namerali na asfalte 36,2 a na betóne 39,2 metrov. Problémy sa však ukázali aj na suchu. Slušné hodnotenie za ovládateľnosť, jazdnú stabilitu a brzdnú dráhu v oboch rozmeroch získali Bridgestone Blizzak LM005.
Testovací vodiči však boli veľmi kritickí k 15-palcovej trojici Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 a Barum Polaris 5. Naopak, príjemným zistením boli výsledky jazdy na snehu, ktoré sa každý rok konajú vo fínskom Laponsku. Za polárnym kruhom testované pneumatiky, až na niekoľko výnimiek, obstáli.
Mimoriadne sledovaným kritériom bude tento rok určite výdrž pneumatík a ich vplyv na spotrebu. Tieto faktory majú totiž v konečnom dôsledku na vašu peňaženku väčší dopad než obstarávacia cena. V niektorých prípadoch sa oplatí priplatiť si a siahnuť po drahšom výrobku s výrazne vyššou životnosťou. „Výsledky testu životnosti to len potvrdzujú, rozdiely vo výdrži boli enormné,“ potvrdzuje Hana Hoffmannová a ako príklad uvádza výsledok v rebríčku pätnásťpalcových pneumatík. Zatiaľ čo Michelin Alpin 6 potrebovali výmenu po vyše 46.000 kilometroch, Avon WT7 Snow vydržali len menej než polovicu, zhruba 22.700 kilometrov. Meranie ukázalo, že výberom správneho sezónneho prezutia sa dá ušetriť aj palivo. Medzi hlavné faktory, ktoré ovplyvňujú spotrebu PHM patrí štýl či rýchlosť jazdy a charakter trasy. Ukázalo sa, že svoj podiel tu zohrávajú aj pneumatiky. Ten sa s vyššou cenou, ktorú za plnú nádrž aktuálne platíme, samozrejme, zvyšuje. Vplyv jednotlivých pneumatík na spotrebu sa meral pri jazde konštantnou rýchlosťou 100 km/h. Pätnástky sa testovali na vozidle Volkswagen Polo a šestnástky na Škoda Karoq. Najšetrnejšie sa ukázali byť pneumatiky Semperit Speed Grip 5, v ich prípade sa spotrebovalo 5,7 l benzínu na 100 km. Naopak, najviac pohonných hmôt bolo treba pri Maxxis Premitra Snow WP6 – 6,1 l/100 km.