Slováci v oblasti financií vo veľkom meradle prechádzajú k on-line službám. V súčasnej dobe ide klasické dojednávanie pôžičiek priamo v pobočke banky či finančnej inštitúcie do ústrania. Zatiaľčo ešte pred dvoma rokmi si pôžičku dojednávalo v pobočke alebo telefonicky až 85 percent ľudí a len zvyšných 15 percent prostredníctvom internetu, v tomto roku je už situácia úplne odlišná. Digitálne to v dnešnej dobe riešia až dve tretiny ľudí. Podobný trend zaznamenali aj v Českej republike.
Podľa Home Credit ešte v roku 2020 dominovalo na Slovensku vybavovanie pôžičiek na pobočkách a prostredníctvom telefonických hovorov – spolu to bolo až 85 percent prípadov v porovnaní s 15 percentami on-line. O rok neskôr sa začala situácia meniť, pričom už mierne začalo prevládať riešenie pôžičiek cez internet (53 % vs. 43 %). V tomto roku už digitálne prostredie jasne dominuje. Takmer dve tretiny klientov, presne 64 %, si už v tomto roku vybavuje pôžičky cez internet. Je to pre nich pohodlnejšie a rýchlejšie. Takto sa dá žiadosť vybaviť z pohodlia domova zo svojho počítača alebo mobilného telefónu.
Ešte markantnejšie je to v Českej republike, kde si podľa údajov Home Creditu pôžičky dojednáva on-line až 86 percent klientov. „Zaznamenali sme obrovský nárast dopytu po tejto službe v relatívne krátkom čase, čo je jasný signál, že on-line prostredie je pre spotrebiteľov čoraz pohodlnejšie. Na druhej strane je však veľmi dôležité, aby išlo nielen o používateľsky zrozumiteľné, ale aj úplne bezpečné služby v on-line prostredí,“ zdôrazňuje Milan Cáder. Na trhu sú navyše pôžičky, ktoré sa dajú splácať aj flexibilne, čiže každý mesiac je možné uhrádzať inú sumu. Spoločnosť prichádza s ďalšou inováciou v oblasti digitalizácie svojich produktov, a to s on-line žiadosťou o konsolidáciu úverov. V týchto dňoch s tým štartuje v Českej republike, no na budúci mesiac sa novinka dostane do praxe aj na Slovensku. Hlavnou výhodou pre klientov ba mala byť nesporná úspora času a jednoduchosť celého procesu pri zachovaní všetkých štandardov bezpečnosti.